Nové Audi A6 je nepřehlédnutelné

17. května 2004, 00:00 - ERICH HANDL auta@profit.cz
17. května 2004, 00:00

LIMUZÍNA PŘINÁŠÍ NOVINKU: STĚRAČE BRZD Údajně přelomovým modelem segmentu prestižních vozů střední třídy má být nové Audi A 6, které přišlo minulý týden na český trh. Jednou z technických vymožeností jsou stěrače brzd. Hlavně ho ale zdobí design - kritika nudných tvarů, která se na značku snesla v minulých letech, přináší první ovoce.

LIMUZÍNA PŘINÁŠÍ NOVINKU: STĚRAČE BRZD

Údajně přelomovým modelem segmentu prestižních vozů střední třídy má být nové Audi A 6, které přišlo minulý týden na český trh. Jednou z technických vymožeností jsou stěrače brzd. Hlavně ho ale zdobí design - kritika nudných tvarů, která se na značku snesla v minulých letech, přináší první ovoce.

Propracované zavěšení a velmi tuhá karoserie jsou prý zárukou skvělých jízdních vlastností, kterými nastupující Audi A6 vnáší do své třídy novou dimenzi jízdní dynamiky. Limuzína je nepřehlédnutelným vozem, a to zejména díky kombinaci příjemně čistého stylingu hladkých ploch a splývavých linií s progresivními designerskými prvky typickými pro značku. Vyklenutá křivka střechy připomíná při pohledu ze stran velké vozy kupé; tento dojem umocňuje i vysoko posazená linie boků. Nejvýraznějším stylistickým prvkem nového Audi A6 je však určitě mohutná jednodílná maska chladiče (která se stává charakteristickým znamením všech nových modelů značky Audi) ve tvaru převráceného lichoběžníku, na níž opticky navazuje výrazný V-prolis v kapotě motoru. Za širokými krycími skly světlometů se ukrývá nejmodernější osvětlovací technika - modely Audi A6 mohou být (jako první reprezentanti své značky) vybaveny adaptivními světlomety včetně „Xenon Plus“, které se natáčejí do zatáček a tím řidiči dokonale osvětlují jejich obvykle temná zákoutí. Také interiér dává okamžitě najevo, že stylisté automobilky postoupili zase o notný kus dál.

JAKO V RAKETĚ

Jasně strukturovaná přístrojová deska s masivním středovým panelem a plynule navazující horizontální sekcí s integrovaným přístrojovým štítem řidiče doslova obklopuje, takže má všechny ovladače dokonale v dosahu ruky. V kapkovitém přístrojovém štítu jsou umístěny velký kruhový rychloměr, otáčkoměr a dva menší přístroje - teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva - s polokruhovými číselníky. V nastupujícím Audi A6 se poprvé představují volanty nové generace. Charakteristickým rysem těchto tří a čtyřramenných volantů je jejich kryt airbagu, který se svým tvarem a provedením odvolává na design jednodílné masky chladiče. Do středové sekce volantu, která kryje airbag řidiče, jsou decentně začleněny také čtyři spojené kruhy znaku automobilky Audi.

MOTORY A VÝBAVA

Pro nové Audi je připraveno celkem pět motorů - tři zážehové a dva vznětové TDI agregáty. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. Šesti a osmiválcové motory patří do rodiny nových „vidlicových“ agregátů značky Audi, pro které je charakteristické rozevření obou řad válců v úhlu 90°, vzdálenost mezi hlavami 90 mm, kompaktní dimenze a bezúdržbový pohon vačkových hřídelí prostřednictvím rozvodového řetězu. Už ve standardní konfiguraci se výbava nové Audi A6 řadí nad průměr své třídy. Dalším standardním prvkem nového Audi A6, který rozhodně nepatří ani v segmentu prestižních modelů střední třídy k těm běžným, je komfortní automatická klimatizace se zvýšeným výkonem. Obdobně výjimečným prvkem je také například standardně montovaná elektromechanická parkovací brzda. Všechny „ašestky“ mají také stěrače s dešťovým senzorem a systém samočinné aktivace světlometů při poklesu viditelnosti. Nejlevnější Audi A 6 vyjde na 1 111 900 korun.

CO JSOU TO STĚRAČE BRZD? Jedná se o systém, který při jízdě v dešti lehce přimáčkne brzdové destičky na kotouč a ty pak stírají nasbíranou vlhkost. Povel k akci dává destičkám senzor umístěný na stěrači zadního okna. Když začne pršet, pošle signál k brzdám a jejich kotouče pak zůstávají suché, připravené k okamžité akci. NABÍDKA MOTORŮ PRO NOVOU LIMUZÍNU**

Zážehový osmiválec 4.2 V8 (246 kW/335 k, 420 Nm)

Zážehový šestiválec 3.2 V6 (188 kW/255 k, 330 Nm)

Zážehový šestiválec 2.4 V6 (130 kW/177 k, 230 Nm)

Vznětový šestiválec 3.0 V6 TDI (165 kW/225 k, 450 Nm)

Vznětový čtyřválec 2.0 TDI* (103 kW/140 k, 320 Nm)

* (k dispozici ve druhé polovině 2004)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče