Nová reklama v mobilu přitahuje inzerenty i volající

23. října 2008, 05:01 - Jan Němec
23. října 2008, 05:01

Nový reklamní kanál si v Česku nachází oblibu inzerentů i uživatelů mobilů.

Nabídkám volání a esemesek zadarmo nebo přímo penězům za reklamní sms neodolalo několik set tisíc lidí.

Mobilní reklama za necelý rok fungování v Česku zaujala statisíce lidí. Irská společnost Zefcom, která nabízí peníze za přijímání reklamních SMS, na začátku října zveřejnila první výsledky. Podle nich si možnost přivýdělku vyzkoušelo přes 200 tisíc uživatelů v Česku. Dobré zkušenosti s mobilní reklamou potvrzují i dva z mobilních operátorů působících v tuzemsku. Službu SMS Gratis od Vodafonu využívá téměř 70 tisíc studentů, nabídku Platí to Kvido od Telefóniky O2 si zaregistrovalo 250 tisíc klientů společnosti.

Bez zajímavosti není, že každá ze zmiňovaných firem přitom provozuje jiný model mobilní reklamy. Zatímco operátoři nabízejí za zobrazování či vyslechnutí reklamy volání a odesílání textových zpráv zdarma, společnost Zefcom za zasílání reklamních sdělení lidem rovnou platí.

Nouzi nemají provozovatelé tohoto reklamního modelu ani o inzerenty. Ti se vzhledem k zaměření služeb na lidi hledající úspory rekrutují především z řad finančních institucí nebo firem s mladou cílovou skupinou. Například přes reklamní SMS Zefcomu nabízí svá studentská konta GE Money Bank, u Vodafonu inzerují finanční instituce Poštovní spořitelna a ING, Student Agency, nápojářská Pepsi nebo výrobce žvýkaček Wrigley. Telefónica O2 zase podle Miroslavy Dvořákové z tiskového oddělení firmy přilákala inzerci České spořitelny, České pojišťovny nebo firmy Cofidis, nabízející spotřebitelské úvěry. Kolik mobilní reklama stojí inzerenta, nechtějí operátoři prozradit. Většinou se podle nich jedná o individuální dohody s jednotlivými společnostmi.

„Služba SMS Gratis je velmi úspěšná zejména z pohledu velmi přesného zacílení na zákazníka,“ vysvětluje zájem inzerentů mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický. U Vodafonu je cílení reklamy možné díky přesně specifikované skupině studentů. Společnosti Zefcom a Telefónica O2 pak po uživatelích vyžadují registraci na internetu. Tam musí každý zadat řadu údajů o sobě, svém zaměstnání nebo koníčcích. Podle těchto kritérií pak operátoři „přiřazují“ konkrétní nabídky.

Díky tomu je mobilní reklama úspěšnější než její internetová „sestra“. Zatímco u počítačů si lidé postupem času vypracovali „bannerovou slepotu“, u mobilních telefonů reklamu vnímají méně negativně. Zefcom ani Telefónica přesná čísla nechtějí zveřejňovat. U Vodafonu ale dosahuje takzvaná click-through-rate více než jednoho procenta. Jinými slovy – každý stý člověk, který obdrží reklamní sdělení, poté navštíví webové stránky inzerující firmy, nechá se přepojit na její call centrum nebo si od ní přes SMS vyžádá další informace. Oproti tomu stejný ukazatel u internetové reklamy dosahuje pouze několika desetin procenta.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít