Nová pravidla prý skoncují s klamáním spotřebitelů

22. května 2006, 00:00 - PŘEMYSL HOUŽVIČKA
22. května 2006, 00:00

Evropský parlament schválil nová pravidla, která mají vnést více reality do nápisů o nízkotučných či dokonce zdraví prospěšných potravinách. Cílem je zabránit klamavé reklamě, která uvádí spotřebitele v omyl a poškozuje konkurenci, i lépe čelit epidemii obezity a nadváhy.

Kritici nového předpisu se ale obávají, že složité a nákladné schvalovací procedury postihnou především menší podniky.

Na obalu nízkotučného jogurtu by se tak mělo stejně velkým písmem objevit upozornění, že výrobek je mohutně přislazen. Přijatý kompromis počítá s tím, že výrobci musejí tvrzení použít i v případě, že příslušnému nutričnímu profilu budou odpovídat jen dvě ze tří složek, tedy cukrů, tuků a soli, ale na odchylku od normy budou muset upozornit.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče