Nová pravidla prý skoncují s klamáním spotřebitelů

22. května 2006, 00:00 - PŘEMYSL HOUŽVIČKA
22. května 2006, 00:00

Evropský parlament schválil nová pravidla, která mají vnést více reality do nápisů o nízkotučných či dokonce zdraví prospěšných potravinách. Cílem je zabránit klamavé reklamě, která uvádí spotřebitele v omyl a poškozuje konkurenci, i lépe čelit epidemii obezity a nadváhy.

Kritici nového předpisu se ale obávají, že složité a nákladné schvalovací procedury postihnou především menší podniky.

Na obalu nízkotučného jogurtu by se tak mělo stejně velkým písmem objevit upozornění, že výrobek je mohutně přislazen. Přijatý kompromis počítá s tím, že výrobci musejí tvrzení použít i v případě, že příslušnému nutričnímu profilu budou odpovídat jen dvě ze tří složek, tedy cukrů, tuků a soli, ale na odchylku od normy budou muset upozornit.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít