Nová pravidla prý skoncují s klamáním spotřebitelů

22. května 2006, 00:00 - PŘEMYSL HOUŽVIČKA
22. května 2006, 00:00

Evropský parlament schválil nová pravidla, která mají vnést více reality do nápisů o nízkotučných či dokonce zdraví prospěšných potravinách. Cílem je zabránit klamavé reklamě, která uvádí spotřebitele v omyl a poškozuje konkurenci, i lépe čelit epidemii obezity a nadváhy.

Kritici nového předpisu se ale obávají, že složité a nákladné schvalovací procedury postihnou především menší podniky.

Na obalu nízkotučného jogurtu by se tak mělo stejně velkým písmem objevit upozornění, že výrobek je mohutně přislazen. Přijatý kompromis počítá s tím, že výrobci musejí tvrzení použít i v případě, že příslušnému nutričnímu profilu budou odpovídat jen dvě ze tří složek, tedy cukrů, tuků a soli, ale na odchylku od normy budou muset upozornit.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít