Nová Octavia atakuje střední třídu

29. března 2004, 00:00 - IVANA SMUTNÁ, KAREL NOVÝ, PETR STANC, auta@profit.cz
29. března 2004, 00:00

K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU.

  

Stabilní podvozek a vyšší hmotnost žádají spíše silnější motor K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU. Rozestavěné jihořecké dálnice a klikaté silničky kolem Sounionu posloužily jako první zkušební polygon. K praktickým zkouškám nabídla Škoda dva v již krátké budoucnosti zřejmě nejžádanější agregáty: benzinovou šestnáctistovku a turbodiesel 1.9 TDI 77 kW. Tento vznětový motor hned od prvních kilometrů prozradil, že dělá z nové Octavie klidného maratonského běžce, který dá vyniknout komfortu a pohodlí vozu, ale nijak zvlášť neohromí skrytými emocemi.Výkon stačí na příjemné cestování, ovšem ke sportovnímu stylu jízdy se staví vlažně. Nový vůz z Mladé Boleslavi hned při prvních jízdách prozradil, že konstruktéři posunuli Octavii o dobrou půltřídu blíže k luxusním vozům. Zatímco navenek se od své generační předchůdkyně zase příliš daleko nevzdálila - psali jsme o tom v souhrnném materiálu z autosalonu v Ženevě, kde se Octavia II. poprvé oficiálně ukázala světu - v interiéru je rozhodně výš. Výrazněji vyšším tunelem oddělení cestující vpředu, střední vlna na stropě i se čtecím osvětlením pro zadní sedadla, ozdobné leštěné lišty a výrazněji silnější vnitřek obložení dveří jsou prvky, které (v porovnání s dřívějším modelem) příjemně pozvedají úroveň vozu. Za pravdu je třeba dát i boleslavským promotérům, kteří stále dokola opakují delší rozvor vozu a téměř sedm centimetrů navíc pro kolena cestujících v druhé řadě. I když je tu bezesporu o mnoho příjemného místa navíc, pátý cestující - na zadní lavici uprostřed - musí chtě nechtě sevřít mezi koleny výrazné výdechy klimatizace. V jízdních vlastnostech nový model Octavie nezklamal. Jela stabilně, v ostrých zatáčkách jevila mírně přetáčivou tendenci - v míře ale sotva jen postřehnutelné. Velký dojem udělalo i odpružení, které do interiéru propustí jen zmírněný zvuk z přejetí nerovnosti, ale otřes prakticky žádný. Také volant je od drtivé většiny všech rázů účinně odizolován. Potěšilo i přesné řazení, které by snad mohlo mít o něco kratší krok. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Škoda Octavia 1.9 TDI

Obsah motoru 1986 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 77 kW

Točivý moment 250 Nm

Maximální rychlost 192 km/h

Zrychlení z 0 na 100 1,8 s

Převodovka 5-manuálmí

Spotřeba ve městě 6,4 l/100km

Spotřeba na dálnici 4,2 l/100km

Spotřeba průměrná 5,0 l/100km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4572 mm

Šířka 1769 mm

Výška 1462 mm

Zavazadlový prostor 560 dm

Objem nádrže 55 l

Cena dosud neuvedena

 

VERZE NOVÉ OCTAVIE Nová Octavie bude za měsíc v prodeji. Zároveň ale zůstane ve výrobě ještě nejméně rok její modelová předchůdkyně. Ve verzi kombi se nový vůz objeví snad ještě v posledních dvou měsících letošního roku. Připravuje se už i verze 4×4 (s ní se počítá na polovinu roku 2005). Naopak o verzi RS dosud nebylo definitivně rozhodnuto. Co je ale u „ostré“ verze nové Octavie jisté už dnes? Že určitě nebude motorizována vznětovým agregátem. Letos plánuje Boleslav vyrobit zhruba 45 tisíc nových modelů a v souběžné montáži 115 tisíc kusů původní generace. POZORUHODNÝ DETAIL Podle všech dosavadních informací zaujme automatická šestistupňová převodovka DSG. Průlomový mechanizmus, pracující se dvěma spojkami a „už dopředu“ řazenými stupni, má obrovský vliv na komfort jízdy. Automobilka slibuje kratší dobu řazení, plynulý a nepřerušovaný přenos výkonu motoru, akceleraci bez kolísání přenosu točivého momentu a úsporu paliva. V nabídce bude jedině s motorem 1.9 TDI 77kW. + KLADY design interiéru jízdní stabilita tlumení nerovností - ZÁPORY

**mírně vyšší váha

motor 2.0 FSI 110 kW dosud mimo nabídku

větší výdechy klimatizace vzadu

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít