Nová Octavia atakuje střední třídu

29. března 2004, 00:00 - IVANA SMUTNÁ, KAREL NOVÝ, PETR STANC, auta@profit.cz
29. března 2004, 00:00

K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU.

  

Stabilní podvozek a vyšší hmotnost žádají spíše silnější motor K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU. Rozestavěné jihořecké dálnice a klikaté silničky kolem Sounionu posloužily jako první zkušební polygon. K praktickým zkouškám nabídla Škoda dva v již krátké budoucnosti zřejmě nejžádanější agregáty: benzinovou šestnáctistovku a turbodiesel 1.9 TDI 77 kW. Tento vznětový motor hned od prvních kilometrů prozradil, že dělá z nové Octavie klidného maratonského běžce, který dá vyniknout komfortu a pohodlí vozu, ale nijak zvlášť neohromí skrytými emocemi.Výkon stačí na příjemné cestování, ovšem ke sportovnímu stylu jízdy se staví vlažně. Nový vůz z Mladé Boleslavi hned při prvních jízdách prozradil, že konstruktéři posunuli Octavii o dobrou půltřídu blíže k luxusním vozům. Zatímco navenek se od své generační předchůdkyně zase příliš daleko nevzdálila - psali jsme o tom v souhrnném materiálu z autosalonu v Ženevě, kde se Octavia II. poprvé oficiálně ukázala světu - v interiéru je rozhodně výš. Výrazněji vyšším tunelem oddělení cestující vpředu, střední vlna na stropě i se čtecím osvětlením pro zadní sedadla, ozdobné leštěné lišty a výrazněji silnější vnitřek obložení dveří jsou prvky, které (v porovnání s dřívějším modelem) příjemně pozvedají úroveň vozu. Za pravdu je třeba dát i boleslavským promotérům, kteří stále dokola opakují delší rozvor vozu a téměř sedm centimetrů navíc pro kolena cestujících v druhé řadě. I když je tu bezesporu o mnoho příjemného místa navíc, pátý cestující - na zadní lavici uprostřed - musí chtě nechtě sevřít mezi koleny výrazné výdechy klimatizace. V jízdních vlastnostech nový model Octavie nezklamal. Jela stabilně, v ostrých zatáčkách jevila mírně přetáčivou tendenci - v míře ale sotva jen postřehnutelné. Velký dojem udělalo i odpružení, které do interiéru propustí jen zmírněný zvuk z přejetí nerovnosti, ale otřes prakticky žádný. Také volant je od drtivé většiny všech rázů účinně odizolován. Potěšilo i přesné řazení, které by snad mohlo mít o něco kratší krok. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Škoda Octavia 1.9 TDI

Obsah motoru 1986 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 77 kW

Točivý moment 250 Nm

Maximální rychlost 192 km/h

Zrychlení z 0 na 100 1,8 s

Převodovka 5-manuálmí

Spotřeba ve městě 6,4 l/100km

Spotřeba na dálnici 4,2 l/100km

Spotřeba průměrná 5,0 l/100km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4572 mm

Šířka 1769 mm

Výška 1462 mm

Zavazadlový prostor 560 dm

Objem nádrže 55 l

Cena dosud neuvedena

 

VERZE NOVÉ OCTAVIE Nová Octavie bude za měsíc v prodeji. Zároveň ale zůstane ve výrobě ještě nejméně rok její modelová předchůdkyně. Ve verzi kombi se nový vůz objeví snad ještě v posledních dvou měsících letošního roku. Připravuje se už i verze 4×4 (s ní se počítá na polovinu roku 2005). Naopak o verzi RS dosud nebylo definitivně rozhodnuto. Co je ale u „ostré“ verze nové Octavie jisté už dnes? Že určitě nebude motorizována vznětovým agregátem. Letos plánuje Boleslav vyrobit zhruba 45 tisíc nových modelů a v souběžné montáži 115 tisíc kusů původní generace. POZORUHODNÝ DETAIL Podle všech dosavadních informací zaujme automatická šestistupňová převodovka DSG. Průlomový mechanizmus, pracující se dvěma spojkami a „už dopředu“ řazenými stupni, má obrovský vliv na komfort jízdy. Automobilka slibuje kratší dobu řazení, plynulý a nepřerušovaný přenos výkonu motoru, akceleraci bez kolísání přenosu točivého momentu a úsporu paliva. V nabídce bude jedině s motorem 1.9 TDI 77kW. + KLADY design interiéru jízdní stabilita tlumení nerovností - ZÁPORY

**mírně vyšší váha

motor 2.0 FSI 110 kW dosud mimo nabídku

větší výdechy klimatizace vzadu

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Fiat slaví už podruhé 60. narozeniny modelu 500. Tentokrát…
Totálka do šrotu? Kdepak. Z těchto vraků dělají v Rusku zánovní ojetiny
Pouštní supersport Zarooq SandRacer 500 GT jde do výroby. Stojí přes 10 milionů
Galerie: Range Rover nafocený na nejhezčích místech Severní Ameriky. Pokochejte se
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan Turbo
Technologie
Intel uvádí první disk s 64vrstvou NAND, SSD 545s. Slibuje vysoký výkon i ve velké zátěži
Intel Core i5-7400: jak si vede čtyřjádrový Kaby Lake za 5 tisíc? (uživatelská recenze)
Levné telefony budou výkonnější a déle vydrží. Díky Snapdragonu 450
iPhone slaví 10 let. Na svět přišel bez MMS, Javy, Flashe, GPS i videa
Potvrzeno: Samsung chystá duální foťák a okopíruje přitom princip od Huawei
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít