Nová Octavia atakuje střední třídu

29. března 2004, 00:00 - IVANA SMUTNÁ, KAREL NOVÝ, PETR STANC, auta@profit.cz
29. března 2004, 00:00

K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU.

  

Stabilní podvozek a vyšší hmotnost žádají spíše silnější motor K PREMIÉROVÉ JÍZDNÍ ZKOUŠCE POZVALA ŠKODA JAKO PRVNÍ NOVINÁŘE PATRIOTICKY ZÁSTUPCE ČESKÝCH MÉDIÍ. NA JIHOŘECKÝCH SILNICÍCH SE NOVÁ OCTAVIA JEVILA O PŮLTŘÍDU BLÍŽ LUXUSU NEŽ JEJÍ PŘEDCHŮDKYNĚ. PLATÍ TO I O JÍZDNÍM KOMFORTU. Rozestavěné jihořecké dálnice a klikaté silničky kolem Sounionu posloužily jako první zkušební polygon. K praktickým zkouškám nabídla Škoda dva v již krátké budoucnosti zřejmě nejžádanější agregáty: benzinovou šestnáctistovku a turbodiesel 1.9 TDI 77 kW. Tento vznětový motor hned od prvních kilometrů prozradil, že dělá z nové Octavie klidného maratonského běžce, který dá vyniknout komfortu a pohodlí vozu, ale nijak zvlášť neohromí skrytými emocemi.Výkon stačí na příjemné cestování, ovšem ke sportovnímu stylu jízdy se staví vlažně. Nový vůz z Mladé Boleslavi hned při prvních jízdách prozradil, že konstruktéři posunuli Octavii o dobrou půltřídu blíže k luxusním vozům. Zatímco navenek se od své generační předchůdkyně zase příliš daleko nevzdálila - psali jsme o tom v souhrnném materiálu z autosalonu v Ženevě, kde se Octavia II. poprvé oficiálně ukázala světu - v interiéru je rozhodně výš. Výrazněji vyšším tunelem oddělení cestující vpředu, střední vlna na stropě i se čtecím osvětlením pro zadní sedadla, ozdobné leštěné lišty a výrazněji silnější vnitřek obložení dveří jsou prvky, které (v porovnání s dřívějším modelem) příjemně pozvedají úroveň vozu. Za pravdu je třeba dát i boleslavským promotérům, kteří stále dokola opakují delší rozvor vozu a téměř sedm centimetrů navíc pro kolena cestujících v druhé řadě. I když je tu bezesporu o mnoho příjemného místa navíc, pátý cestující - na zadní lavici uprostřed - musí chtě nechtě sevřít mezi koleny výrazné výdechy klimatizace. V jízdních vlastnostech nový model Octavie nezklamal. Jela stabilně, v ostrých zatáčkách jevila mírně přetáčivou tendenci - v míře ale sotva jen postřehnutelné. Velký dojem udělalo i odpružení, které do interiéru propustí jen zmírněný zvuk z přejetí nerovnosti, ale otřes prakticky žádný. Také volant je od drtivé většiny všech rázů účinně odizolován. Potěšilo i přesné řazení, které by snad mohlo mít o něco kratší krok. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Škoda Octavia 1.9 TDI

Obsah motoru 1986 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 77 kW

Točivý moment 250 Nm

Maximální rychlost 192 km/h

Zrychlení z 0 na 100 1,8 s

Převodovka 5-manuálmí

Spotřeba ve městě 6,4 l/100km

Spotřeba na dálnici 4,2 l/100km

Spotřeba průměrná 5,0 l/100km

Provozní hmotnost 1320 kg

Délka 4572 mm

Šířka 1769 mm

Výška 1462 mm

Zavazadlový prostor 560 dm

Objem nádrže 55 l

Cena dosud neuvedena

 

VERZE NOVÉ OCTAVIE Nová Octavie bude za měsíc v prodeji. Zároveň ale zůstane ve výrobě ještě nejméně rok její modelová předchůdkyně. Ve verzi kombi se nový vůz objeví snad ještě v posledních dvou měsících letošního roku. Připravuje se už i verze 4×4 (s ní se počítá na polovinu roku 2005). Naopak o verzi RS dosud nebylo definitivně rozhodnuto. Co je ale u „ostré“ verze nové Octavie jisté už dnes? Že určitě nebude motorizována vznětovým agregátem. Letos plánuje Boleslav vyrobit zhruba 45 tisíc nových modelů a v souběžné montáži 115 tisíc kusů původní generace. POZORUHODNÝ DETAIL Podle všech dosavadních informací zaujme automatická šestistupňová převodovka DSG. Průlomový mechanizmus, pracující se dvěma spojkami a „už dopředu“ řazenými stupni, má obrovský vliv na komfort jízdy. Automobilka slibuje kratší dobu řazení, plynulý a nepřerušovaný přenos výkonu motoru, akceleraci bez kolísání přenosu točivého momentu a úsporu paliva. V nabídce bude jedině s motorem 1.9 TDI 77kW. + KLADY design interiéru jízdní stabilita tlumení nerovností - ZÁPORY

**mírně vyšší váha

motor 2.0 FSI 110 kW dosud mimo nabídku

větší výdechy klimatizace vzadu

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče