Nová kampaň má zlepšit pověst

13. března 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
13. března 2006, 00:00

KAMIONOVÁ DOPRAVA Vysvětlit veřejnosti některé zažité omyly je cílem nové kampaně Sdružení autodopravců Česmad Bohemia. Pod názvem „Jedeme v tom spolu“ chce objasnit a zdůraznit roli kamionové dopravy pro českou ekonomiku.

KAMIONOVÁ DOPRAVA

Vysvětlit veřejnosti některé zažité omyly je cílem nové kampaně Sdružení autodopravců Česmad Bohemia. Pod názvem „Jedeme v tom spolu“ chce objasnit a zdůraznit roli kamionové dopravy pro českou ekonomiku.

Informační kampaň Sdružení autodopravců Česmad Bohemia „Jedeme v tom spolu“ má tři hlavní cíle. Konkrétně objasnit roli kamionové dopravy pro českou ekonomiku, zdůraznit a vyvrátit názor, že kamiony jsou neekologické.

Průměrné stáří tahačů je totiž v Česku osm až devět let, vozový park je tak o pět let mladší než u osobních vozidel. Kampaň začne ještě v březnu a v první fázi se zaměří na billboardy a reklamu v tisku. Na billboardech s kamiony budou hesla „Nejezdím pro svou zábavu, ale pro tu tvoji“ nebo „Zacláním ti na silnici, abys měl přehled“.

NENÍ ALTERNATIVA Podle generálního tajemníka sdružení Martina Špryňara více než polovina veřejnosti nevidí alternativu kamionové dopravy. Souhlasí též s názorem, že vzhledem k neustále se zvyšující spotřebě zboží lze kamionovou dopravu pouze těžko něčím nahradit. „Současný systém výroby totiž klade stále se zvyšující nároky na přepravu polotovarů i hotového zboží,“ říká Špryňar. Polovina lidí také nechce být osobně omezena opatřeními, která by mohla snížit kamionovou dopravu. Odmítají jak speciální daň pro kamiony, která by způsobila navýšení cen zboží, tak i omezení osobní spotřeby. POPTÁVKA PO DOPRAVĚ POROSTE „Chtěli bychom lidem vysvětlit, že s tím, jak roste blahobyt společnosti a poptávka spotřebitelů, zákonitě roste i kamionová doprava. Ta jediná umožňuje nejpružnější a nejefektivnější pohyb zboží po republice,“ vysvětluje prezident Česmadu Vladimír Starosta. Podle jeho slov podnikatele v dopravě trápí především katastrofální stav tuzemských silnic a mohutné odvody do státní pokladny. Ale i další platby jako je silniční daň, spotřební daně z paliv, pojištění vozidel, budoucí mýtné, placená povolení a školení. „Platíme dostatek, aby se mohly stavět kvalitní silnice pro všechny bez stálého svalování viny na kamiony,“ říká Špryňar.   LIDEM VADÍ KAMIONY

Průzkum vnímání kamionové dopravy, který pro Česmad provedla společností STEM/MARK, ukázal, že mezi lidmi převažuje negativní názor. A to ať už při hodnocení vlivu jízdy kamionů na stav českých silnic, tak i omezení řidičů osobních automobilů jízdou kamionů.

Za nejhorší typy vozů, které se účastní silničního provozu, považují tři čtvrtiny populace nákladní auta a kamiony. Drtivá většina populace, konkrétně 90 procent, souhlasí s názorem, že kamionová doprava nepřiměřeně zatěžuje dopravní systém a měla by se výrazně omezit.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče