Nižší prodej

22. ledna 2009, 14:52 - Táňa Králová
22. ledna 2009, 14:52

Plzeňský Prazdroj

Nižším prodejem levných značek a některých výčepních piv vysvětluje Plzeňský Prazdroj loňský pokles prodeje piva na tuzemském trhu o tři procenta v porovnání s rokem 2007. Naopak o procento se zvýšil zahraniční prodej, kam pivovarnická společnost započítává export a licenční výrobu. Celkem Prazdroj vloni prodal 10,7 milionu hektolitrů piva. „Zatímco na domácím trhu je trend prodejů mírně sestupný, v exportu se nám dařilo a zaznamenali jsme nárůst o více než čtyři procenta i přes finanční krizi, která začala ztěžovat naši pozici ke konci roku,“ uvedl generální ředitel Mike Short. Více než čtyřprocentní nárůst vývozu znamená, že se v minulém roce mimo území ČR vypilo 881 tisíc hektolitrů piva uvařeného ve třech pivovarech Plzeňského Prazdroje. Z toho značka Pilsner Urquell překročila 680 tisíc hektolitrů.

TABULKA:
Objem prodeje v roce 2008 (miliony hektolitrů)
Rok*2006*2007*2008*Rozdíl 08/07 (%)
Tuzemsko*8,11*8,15*7,9*–3
Zahraničí
- Licenční výroba*1,79*1,91*1,91*0
- Export*0,79*0,85*0,88*4
- Zahraniční prodej celkem*2,58*2,76*2,79*1
Odbyt celkem*10,69*10,9*10,7*-2
Pramen: Plzeňský Prazdroj

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče