Nižší prodej

18. března 2010, 15:04 - Táňa Králová
18. března 2010, 15:04

Pivovary Staropramen

O sedm procent piva méně, celkem tři miliony hektolitrů, prodaly loni Pivovary Staropramen. Domácí prodeje klesly meziročně o šest procent. Propad nejvíce pocítily levnější značky Braník a Sládkův měšťan. „Naopak u hlavní značky Staropramen činil celkový pokles jen dvě procenta,“ sdělil mluvčí společnosti Pavel Barvík. „Lidé kvůli úspoře peněz přesunuli část konzumace z hospod domů. Chtějí si však stále dopřát a kupují si osvědčené značky. Prodeje lahví a plechovek značky Staropramen loni celkově vzrostly o tři procenta,“ uvedl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář. Pokles vývozu o jedenáct procent společnost vysvětluje dopadem ekonomické krize. I nadále zůstávají hlavními exportními zeměmi Německo, Velká Británie, Švédsko a Slovensko.

Tab.:
Pivovary v Česku – produkce 2009
Plzeňský Prazdroj*8,34 mil. hl
Heineken*2,62 mil. hl
Budějovický Budvar* 1,3 mil. hl
Pramen: ČTK, Pivovary.info

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče