Nižší prodej

18. března 2010, 15:04 - Táňa Králová
18. března 2010, 15:04

Pivovary Staropramen

O sedm procent piva méně, celkem tři miliony hektolitrů, prodaly loni Pivovary Staropramen. Domácí prodeje klesly meziročně o šest procent. Propad nejvíce pocítily levnější značky Braník a Sládkův měšťan. „Naopak u hlavní značky Staropramen činil celkový pokles jen dvě procenta,“ sdělil mluvčí společnosti Pavel Barvík. „Lidé kvůli úspoře peněz přesunuli část konzumace z hospod domů. Chtějí si však stále dopřát a kupují si osvědčené značky. Prodeje lahví a plechovek značky Staropramen loni celkově vzrostly o tři procenta,“ uvedl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář. Pokles vývozu o jedenáct procent společnost vysvětluje dopadem ekonomické krize. I nadále zůstávají hlavními exportními zeměmi Německo, Velká Británie, Švédsko a Slovensko.

Tab.:
Pivovary v Česku – produkce 2009
Plzeňský Prazdroj*8,34 mil. hl
Heineken*2,62 mil. hl
Budějovický Budvar* 1,3 mil. hl
Pramen: ČTK, Pivovary.info

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče