Nižší prodej

18. března 2010, 15:04 - Táňa Králová
18. března 2010, 15:04

Pivovary Staropramen

O sedm procent piva méně, celkem tři miliony hektolitrů, prodaly loni Pivovary Staropramen. Domácí prodeje klesly meziročně o šest procent. Propad nejvíce pocítily levnější značky Braník a Sládkův měšťan. „Naopak u hlavní značky Staropramen činil celkový pokles jen dvě procenta,“ sdělil mluvčí společnosti Pavel Barvík. „Lidé kvůli úspoře peněz přesunuli část konzumace z hospod domů. Chtějí si však stále dopřát a kupují si osvědčené značky. Prodeje lahví a plechovek značky Staropramen loni celkově vzrostly o tři procenta,“ uvedl generální ředitel Pivovarů Staropramen Zbyněk Kovář. Pokles vývozu o jedenáct procent společnost vysvětluje dopadem ekonomické krize. I nadále zůstávají hlavními exportními zeměmi Německo, Velká Británie, Švédsko a Slovensko.

Tab.:
Pivovary v Česku – produkce 2009
Plzeňský Prazdroj*8,34 mil. hl
Heineken*2,62 mil. hl
Budějovický Budvar* 1,3 mil. hl
Pramen: ČTK, Pivovary.info

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít