Article, show

Nissan X-Trail

22. prosince 2003, 00:00 - Připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
22. prosince 2003, 00:00

Vůz z kruhů SUV zaujme bezpečností, ale žádá trpělivost při akceleraciPOHODLNÝ AUTOMOBIL NA DELŠÍ CESTY I OBRATNÝ VŮZ DO STŘEDNÍHO TERÉNU. TAKOVÝ JE NISSAN X-TRAIL, KTERÝ VEDLE DNES UŽ TROCHU OKOUKANÝCH PŘÍSTROJŮ UPROSTŘED ZNOVU OSLOVÍ ELEKTRONIKOU ŘÍZENÝM NÁHONEM A SKVĚLÝM ZAVAZADLOVÝM PROSTOREM.

  

elegantní a pohodlný „umí“ i mimo asfalt

Vůz z kruhů SUV zaujme bezpečností, ale žádá trpělivost při akceleraci

POHODLNÝ AUTOMOBIL NA DELŠÍ CESTY I OBRATNÝ VŮZ DO STŘEDNÍHO TERÉNU. TAKOVÝ JE NISSAN X-TRAIL, KTERÝ VEDLE DNES UŽ TROCHU OKOUKANÝCH PŘÍSTROJŮ UPROSTŘED ZNOVU OSLOVÍ ELEKTRONIKOU ŘÍZENÝM NÁHONEM A SKVĚLÝM ZAVAZADLOVÝM PROSTOREM.

Kompaktní vůz s robustnější přídí je Nissan X-Trail. Jeho vyšší výšku zdůrazňují především hodně „vybrané“ oblouky blatníků. Konstruktér navíc pečlivě dbal na výhled z vozu velkými okny. Interiér důsledně sleduje pohodlí, i když na funkčnosti mu to nijak neubírá. Díky tomu jsou sice sedadla o poznání oproti limuzínám výš a pro všechny cestující je k dispozici dostatek odkládacích schránek a kapes - včetně dvou klimatizovaných na nápoje. Sedáky jsou přitom dostatečně pevné, takže bočně vedou dobře i při divočejších náklonech v terénu. Za zmínku v interiéru stojí přirozeně do středové konzole „na horní prostředek“ umístěné přístroje a skvěle přístupný a variabilní zavazadlový prostor. Ten se snadno zvětšuje sklopením jednoho nebo obou dílů zadního sedadla, čímž vzniká prakticky ideálně rovná ložná plocha, která díky prakticky neexistujícímu prahu a pevnému plastu na podlaze umožňuje naložit téměř jakékoliv břemeno. Nejpozoruhodnější částí automobilu je bezesporu elektronické ovládání stability jízdy spolupracující s řízením náhonu. Standardní ESP funguje sice stejně spolehlivě jako u jiného „podařeného“ vozu, ovšem při zapnutí automatického „připřahání“ i zadního náhonu neztrácí X-Trail při korekci začínajícího smyku dopředný tah. Připnutí zadního náhonu se navíc děje za jakékoliv rychlosti a velmi plynule, pro běžného uživatele prakticky nepozorovaně. Do terénu je možné připojit čtyřkolý náhon stabilně, stejně tak jako lze pro „klouzavé fajnšmekry“ i vypojit ESP a užít si tak smyků zvládaných vlastní, nikoliv elektronickou, vůlí. V nabídce pro tyto vozy převládají benzinové motory. Běžně prodávaným je agregát s obsahem 2 litry. Dynamika, kterou vozu udílí, je uspokojivá, i když kvůli „kratšímu“ druhému a třetímu převodovému stupni je třeba pozorněji řadit. Spotřeba se při klidné jízdě dá udržet v oblasti devíti litrů, ovšem dovádění v terénu nebo hodně dynamický řidič na silnici zvýší tento průměr i o 20 procent. Nissan X-Trail je vzhledným, bezpečným, pohodlným a schopným vozem za odpovídající cenu.

NA CO TO AUTO JE?

Už z přídomku SUV je patrné, že Nissan X-Trail je autem „pro volný čas“. Nicméně jeho užitné vlastnosti díky velmi dobrému komfortu běžného cestování i schopnosti prostoupit středně těžký terén z něj dělají univerzální, pohodlné a bezpečné auto. Nemělo by proto být divu, když z X-Trailu vystoupí rodinka pod lyžařským vlekem, manželka úspěšného manažera před operou nebo supervizor GSM vysílačů.

ČÍM VYNIKÁ? Velmi nenápadná jsou tři tlačítka na horní hraně středového panelu elektronicky ovládající náhon. Nejvíc z nich vyniká spouštěč AUTO, který ve spolupráci s ESP přiřazuje ke standardně poháněné přední i zadní nápravu. Děje se tak naprosto plynule. Bez trhání se vůz ve smyku plynule začne „rovnat“. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA

Nissan X-Trail 2.0

Obsah motoru 1998 ccm

Počet válců 4

Max. výkon 103 kW

Točivý moment 192 Nm

Maximální rychlost 177 km/h

Zrychlení z 0 na 100 11,3 s

Převodovka 5-manuální

Spotřeba ve městě 12,0 l/100 km

Spotřeba na dálnici 7,7 l/100 km

Spotřeba průměrná 9,3 l/100 km

Provozní hmotnost 1452 kg

Délka 4510 mm

Šířka 1765 mm

Výška 1750 mm

Zavazadlový prostor 410/1840 dm 3

Objem nádrže 60 l

Cena 779 000 Kč

+ KLADY * kombinace náhonů 2×2, 4×2 a 4×4 * pohodlný interiér * výborná průchodnost terénem * technická životnost - ZÁPORY

* vyšší spotřeba v terénu

* příliš členěný středový panel

* do terénu nevhodné sériově dodávané pneu

* v nabídce převládají benzinové agregáty

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít