Nissan Qashqai +2: Opravdový univerzál

19. prosince 2010, 01:20 - Stanislav Švarc
19. prosince 2010, 01:20

Kompaktní crossover od Nissanu s podivným názvem (jméno je inspirované íránským kmenem Kaškajů) nedávno prošel modernizací.

Foto: Nissan

Kromě toho se objevila verze s prodlouženým rozvorem, která vůz posouvá směrem k rodinným MPV a jmenuje se Qashqai +2. Označení „+2“ přitom značí, že auto nabízí o dvě místa víc. Tedy spíše chce nabízet. Ale o tom až později.

Vzhled přísnější, vnitřek milejší

Facelift sympatickému Japonci prospěl. Získal sice trochu přísnější, zato ale sportovnější a vyváženější vzhled. Už nepůsobí tak vyplašeně jako starší bráška. Drobné změny se udály i uvnitř vozu. Potěší především přehlednější přístrojová deska, která navíc uvolnila více místa palubnímu počítači. Jinak celková funkčnost a ergonomie zůstaly na dobré úrovni. To samé platí o vnitřním prostoru, jenž nabízí pohodlné cestování i na zadních sedadlech. Zklamáním je však „třetí“ řada pro pasažéry. Dvojice sklápěcích sedadel umístěných v podlaze kufru je totiž opravdu nouzová. Ani přístup k nim není snadný. Z výhody „+2“ tak zůstává snad jen větší zavazadelník.

K sedadlům mám pak ještě jednu výtku. Ta přední mě po chvíli začala tlačit, výsledkem pak bylo věčné vrtění a hledání lepší pozice. Marně, musel jsem si zvyknout.

Nissan Qashqai +2 2.0 dCi

motor vznětový čtyřválec

  • *objem 1 995 cm3 max. výkon 110 kW (150 k) max. rychlost 189 km/h max. toč. moment 320 N.m z 0–100 km/h 10,5 s spotřeba 6,8 l/100 km cena test. modelu 733 500 Kč Opravdový crossover Qashqai +2 je opravdu univerzální auto se všemi výhodami i nevýhodami. Ve městě se hodí vyšší pozice za volantem, ale větší rozměry zase ztěžují parkování. Testovaný Nissan naštěstí nabízel zadní parkovací kameru. Moc šikovné. Při rychlejší jízdě zase oceníte komfort, pocit pohody a jistotu na nerovnostech, v zatáčkách se však vůz více naklání. Obecně ale lze říct, že je to auto stvořené pro delší cestování, které díky zapojitelnému pohonu všech čtyř kol zvládne i nástrahy polních a blátivých cest. Úsporný, ale hlučný**

Testovaný automobil poháněl naftový dvoulitr o výkonu 150 koní. A s Qashqaiem se skvěle doplňoval. Výkon bohatě stačí, navíc je i úsporný. Spotřeba se dá držet pod hranicí sedmi litrů, mimo města a dálnice dokonce není problém jet i pod šest. Potíž tohoto motoru ale najdeme jinde. Za studena o sobě dává až moc vědět. A když k tomu připočtete chvílemi nepřesné řazení, je první dojem „nic moc“. Po zahřátí naštěstí „décéíčko“ výrazně ztichne.

Ceny tohoto japonského univerzála začínají na 463 000 korunách. Pokud však nechcete benzínovou jednašestku a zajímá vás diesel, počítejte, že přihodíte dalších 100 tisíc navrch.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít