Nissan Pathfinder: Pořádná hrana

12. června 2011, 10:39 - Stanislav Švarc
12. června 2011, 10:39

Stále vypadá celkem drsně. Nissan Pathfinder ani po faceliftu nepřišel o charakteristický vzhled. Ještě více respektu by mu však mohl přinést nový naftový šestiválec...

Foto: Nissan

Pathfinder se tak trochu vzpírá současným trendům. Na rozdíl od většiny ostatních SUV si zachovává nejen přísný výraz, ale také se vzhledově nepodbízí. Ostře řezaná karoserie nevypadá bůhvíjak rafinovaně, určitě se nebude líbit všem. V tomhle velký Nissan trochu připomíná Land Rover Discovery. A stejně jako on si Pathfinder věří nejen na silnici, ale i v místech, kde se na pevný a stabilní povrch nelze spolehnout. Tenhle Japonec totiž zůstává věrný tradici terénních předků Patrolu a Terrana.

Hranaté je dobré

Hledání toho, co facelift přinesl, vyžaduje trochu trpělivosti. Ale změny tu jsou. Přední nárazník je výraznější a mohutnější, nová je optika xenonových světlometů, mírně přepracovaná je i maska chladiče. Masivněji působí zadní nárazník. Hrany pořád jasně vládnou. Drobnosti se změnily také uvnitř. Potěší větší a praktičtější úložné prostory a hodnotněji vyhlížející materiály. Kdo ale čeká vyloženě luxus, bude asi zklamaný. Kvalita zpracování taky není nejlepší, občas nějaký ten plast „zaskřípe“. Trochu cviku vyžaduje zvláštní ovládání multimediálního systému Nissan Connect Premium.

Na co jsem si ale opravdu nemohl zvyknout, je nedostatek prostoru nad pedály. Nemám nikterak obří chodidla, přesto jsem špičkami bot zadrhával o kryt – především nad ovládáním plynu. V samotné kabině jinak není s prostorem problém, je ho dostatek vpředu, vzadu i v kufru. Zavazadelník je navíc snadno přístupný. Bohužel také nebezpečný. Tedy vlastně jeho víko. Při zavírání klade příliš velký odpor, a to i v okamžiku, kdy musíte pustit jeho madlo. Hrozí tak, že ruku od zápěstí necháte po zavření uvnitř. V kufru najdete i třetí řadu nouzových sedaček.

Nissan Pathfinder 3.0 V6

motor vznětový šestiválec objem 2 991 cm3 max. výkon 170 kW (230 k) max. rychlost 200 km/h max. toč. moment 550 N.m z 0 na 100 km/h 8,9 s spotřeba 9,3 l/100 km cena test. modelu 1 355 318 Kč

šestiválec mu sluší

Nejvýraznější novinkou u faceliftovaného Pathfindera je možnost vybrat si pod kapotu nový šestiválcový turbodiesel o objemu tří litrů. A jeho schopnosti určitě oceníte: Dosahuje výkonu 230 koní a maximální točivý moment 550 N.m je k dispozici mezi 1 700 a 2 500 otáčkami. šestiválec ale o sobě zároveň dává slyšitelně vědět, na čemž má vinu i nový sedmistupňový automat. Často totiž drží otáčky výš, než je nutné, a neřadí. A občas zazmatkuje s výběrem toho pravého stupně. Až na výše popsané problémy je ale svezení celkem příjemné. Samozřejmě Pathfinder je pořádný kus auta, v zatáčce se bezelstně naklání, ale přitom slušně drží stopu a s přehledem překonává případné nerovnosti.

Po opuštění silnice se projeví tereňácký rodokmen, Nissan působí sebejistě a díky robustní konstrukci a modernímu pohonu všech kol zvládne opravdu leccos. Navíc může pomoct i redukční převodovka. Dalo by se říct, že Pathfinder je spíš než SUV terénní auto, které nezklame ani jízdními vlastnostmi i na silnici. Spotřeba se po konci testu pohybovala kolem 9,5 litru, což není na takové auto vůbec špatná hodnota.

Nissan si za výkonný šestiválec a nový sedmistupňový automat ale nechá zaplatit. V6 je totiž k dispozici jen v nejvyšší (a opravdu bohaté) výbavě, která začíná na ceně 1 229 000 korun. A to není zrovna málo…

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít