Nissan NV200: malá dodávka do města

22. dubna 2010, 03:00 - Erich Handl
22. dubna 2010, 03:00

Titulem mezinárodní dodávka roku – International Van of the Year 2010 – se letos honosí Nissan NV200. Profit otestoval vůz, který cenově začíná na 373 660 korunách, v užitkové verzi Van.

Autor: Nissan

Model NV200 je zcela nová dodávka, která nenavazuje na žádného předchůdce. Na konci loňského roku se začala prodávat v Japonsku a letos i v Evropě. Překvapivě získala prestižní titul světové dodávky roku: „Porotu zaujala především skutečnost, že společnost Nissan vytvořila kompaktní lehké užitkové vozidlo, které stanovuje nové standardy z hlediska vnitřního prostoru vzhledem k vnějším rozměrům,“ uvádí oficiální vyjádření poroty. Jaké je toto auto v praxi?

Vůz se prodává ve verzích Van a Combi, Profit otestoval nákladní variantu Van. Je určena především řemeslníkům a rozvážkovým společnostem. Náš vůz měl jen jednu řadu sedadel a za ní nákladní korbu. Po obou stranách této skříně byly posuvné dveře, vzadu pak dvoukřídlové dveře pro nakládání větších předmětů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Nissan NV200 1,5 dCi typ vozu - pětidveřová dodávka motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,5 litru max. výkon - 63 kilowattů max. rychlost - 158 km/h zrychlení 0-100 km/h - neuvedeno spotřeba - 5,2 l/100 km korba - 4,2 m3 cena s DPH - 412 930 Kč

Dvoumístnou kabinu jsme vyhodnotili jako slušný standard užitkového segmentu. Sedačky nabízejí pohodlný vzpřímený posed, ale sklápět se kvůli dělicí přepážce mezi kokpitem a skříní nedají. Palubní deska vypadá pěkně, ale zapomeňte na měkčené materiály, pod volantem i na dveřích vládnou tvrdé plasty. Volant měl netradiční vodorovné posazení, zvláštní byla i skutečnost, že jsme při startování museli mít sešlápnutou brzdu. Jízda s naším NV200 byla jinak příjemná, krátké manuální pětistupňové řazení přesné, naftový turbodiesel trochu hlučný na dálnici, ale úsporný. Jako velkou výhodu auta jsme mohli označit perfektní výhled z kabiny, díky postranním oknům skříně je dobře vidět i do slepých úhlů. Většina skříňových dodávek tento komfort nenabízí. Dobře se nám jezdilo hlavně ve městě, kde jsme mohli využívat jedenáctimetrový průměr otáčení.

A co korba? Na první pohled vypadá mohutně. Délka celého vozidla je 4,4 m výška 1,86 a šířka 1,69 metru. Nákladový prostor o délce přes 2 metry je dostatečně velký pro převoz dvou standardních europalet. Užitečný objem skříně činí 4,2 m3, zdálo se nám, že se do ní vejde i větší motocykl, který běžně vozíme ve Škodě 1203. Ale NV200 se v tomto testu ukázal menší než „dvanáctsettrojka“. Skútr dlouhý 2,2 metru musel jet po vlastní ose, a to i kvůli výšce, která přesahovala 1,36 metru.

Nissan NV200 jsme tak vyhodnotili jako dodávku vhodnou pro rozvážku zboží, v městských ulicích je mrštný a nepije moc nafty. V pěti nebo sedmimístné osobní variantě může suplovat i rodinný vůz. Je vhodný pro řemeslníky, kteří nemusejí vozit předměty delší než dva metry. Pro delší náklad, jako byl třeba výše uvedený motocykl, je lepší zvolit větší auto.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
NV200 je malá dodávka pro městský provoz, uveze dvě europalety zboží a ještě utáhne 640 kilogramů těžký nebrzděný vozík. Z auta je dobrý výhled a má malý průměr otáčení. Nehodí se pro převážení předmětů delších než dva metry. Solidní je výbava, která v základu zahrnuje elektricky ovládaná okénka a vnější zrcátka, palubní počítač a klimatizaci.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče