Nissan Murano: počkejte si na diesel

02. dubna 2010, 14:01 - Erich Handl
02. dubna 2010, 14:01

Zejména movitějším podnikatelům Nissan letos nabízí druhou generaci terénního vozu Murano. Za základní cenu 1 150 000 korun si mohou pořídit elegantní SUV se silným motorem. Jaké je auto v praxi?

Autor: Nissan

Nissan Murano druhé generace byl na evropské trhy uveden na podzim 2008. Je jedním z mála SUV na trhu, které se dosud nabízely pouze se zážehovým motorem a neměly naftovou variantu. Redakce Profitu otestovala tuto benzinovou verzi ve sněhových závějích konce letošní zimy. Vůz měl podobné masivní tvary jako jeho předchůdce, jen přední maska měla divočejší charakter. Také interiér zůstal hodně futuristický s palubní deskou, která přechází až do dveří a obklopuje tak posádku podobně jako avionika v kokpitu letadla.

Kabina se mimo to chlubila na dotek příjemnými materiály, které jí dávaly manažerský punc. Také barevný sedmipalcový displej působil luxusně. Kožené sedačky byly velkoryse dimenzovány, ale trochu nás zklamal kufr s pouhými 400 litry prostoru. To je mnohem méně než má třeba Škoda Octavia.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Nissan Murano 3,5 CVT typ vozu - pětidveřové SUV motor - benzinový šestiválec objem válců - 3,5 litru max. výkon - 188 kilowattů max. rychlost - 210 km/hod zrychlení 0-100 km/hod - 8 s spotřeba - 10,9 l/100 km kufr - 400 litrů cena - 1 150 000 Kč

Murano dosud nabízelo jediný motor – mohutný 3,5litrový šestiválec s výkonem 256 koní. V našem testu se ochotně vytáčel přesně podle povelů plynového pedálu, automatická převodovka s bezstupňovým variátorem CVT pracovala bezvadně. Z nuly na rychlosti sto kilometrů v hodině bylo dvoutunové auto za osm sekund.

S březnovým sněhem si velké SUV s pohonem všech kol (zadní kola připojovala na kluzkém povrchu elektronika) poradilo bez problému. Jediná potíž byla se spotřebou. V našem testu se pohybovala mezi dvanácti až čtrnácti litry benzinu. Ne všichni motoristé budou s takto rychlým úbytkem paliva z nádrže spokojeni. Doporučujeme jim počkat si na nový čtyřválcový turbodiesel spojený s automatem, který právě přišel na evropský trh. Jedná se o motor YD25 s obchodním označením 2,5 dCi, který byl ve své modernizované podobě představen na ženevském autosalonu společně s faceliftem modelů Pathfinder a Navara. Také Murano dostane jeho novou verzi.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Murano nabízí za základních 1 115 000 korun plně vybavené auto, připlácí se pouze za DVD přehrávač pro zadní sedadla (80 tisíc korun) a metalický lak (20 tisíc). Je to typický silný a pohledný vůz pro podnikatelskou reprezentaci, s nímž můžete i do terénu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Asus uvádí levnější 10Gb/s síťovku. XG-C100C stojí pod tři tisíce a umí i 2,5/5,0Gb režim
Sega vdechne život starým hrám. Na mobilech zdarma vydala Sonica a další pecky
Vědci vymysleli další způsob, jak udělat foťák tenký jako papír
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít