Nissan Murano: Konečně diesel

17. listopadu 2010, 05:13 - Stanislav Švarc
17. listopadu 2010, 05:13

Dobýt Evropu luxusním SUV bez naftového motoru je takřka nemožné. Po letech si to uvědomili i v Nissanu a zjednali nápravu. Murano tak konečně dostalo vznětovou jednotku – konkrétně 2.5 dCi.

Foto: Nissan

To však není jediná změna. Modernizací prošel celý vůz, který japonská automobilka klasifikuje jako crossover spojující vlastnosti komfortní limuzíny a „esúvéčka“.

Je nezaměnitelný

Původní Murano vzniklo v roce 2002 jako automobil pro Severní Ameriku. A je to poznat i na modernizované generaci. Všimněte si především přední části vozu – masky a reflektorů. Vypadá trochu jako otevřená žraločí tlama. Líbí? Za sebe říkám: Má něco do sebe. Ale hlavně, podivný design zaručí stoprocentní nezaměnitelnost s jiným autem. A taky jedinečnost, které mimochodem nasvědčuje i to, že celý týden testování jsem potkal jen dvě Murana.

Ani co se týče pohodlí, výbavy a prostoru, nelze Muranu nic vytknout. Rozpaky ve mně ale vzbudilo provedení interiéru. Na moje gusto se v něm nachází až příliš barev – od světle krémové přes tmavěji krémovou, hnědou, černou, matnou stříbrnou, lesklou stříbrnou… Jednodušší by mohlo být i ovládání některých funkcí.

|Nissan Murano 2.5 dCi |

motor vznětový čtyřválec objem 2 488 cm3 max. výkon 140 kW (190 k) max. rychlost 196 km/h max. toč. moment 450 N.m z 0–100 km/h 10,5 s spotřeba 8 l cena test. modelu 1 185 000 Kč

Raději šestiválec, prosím

Jak už bylo poznamenáno, naftový motor je největší novinkou v Muranu. Nissan se možná trochu překvapivě nerozhodl pro šestiválec známý z vozů sesterské značky Infiniti, ale zvolil přepracovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru.

Papírově vypadá agregát spolupracující s šestistupňovou automatickou převodovkou slušně: 190 koní dokáže statné auto rozhýbat z klidu na 100 kilometrů za 10,5 vteřiny. Zajímavý je i maximální točivý moment s hodnotou 450 N.m. Výkonově tedy rozhodně stačí, bohužel ho však sráží občasná nekultivovanost a hrubý chod.

Jak jezdí

Nissan dokázal najít slušný kompromis mezi silničním korábem a městským autem. Manévrovatelnost je na tak velké auto výborná, při parkování pak pomáhá i zadní kamera. Nejjistěji se však Murano cítí při klidné jízdě na rovnějších okreskách a dálnici, kdy se odměňuje slušnou spotřebou kolem osmi litrů a skutečným komfortem.

Umí jet i svižně, ale řidič se v tu chvíli musí vyrovnat s několika nepříjemnostmi. Především necitlivým řízením, nakláněním a nedotáčivostí. V horších podmínkách se hodí systém Nissan ALL MODE 4×4.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít