Nissan Murano: Konečně diesel

17. listopadu 2010, 05:13 - Stanislav Švarc
17. listopadu 2010, 05:13

Dobýt Evropu luxusním SUV bez naftového motoru je takřka nemožné. Po letech si to uvědomili i v Nissanu a zjednali nápravu. Murano tak konečně dostalo vznětovou jednotku – konkrétně 2.5 dCi.

Foto: Nissan

To však není jediná změna. Modernizací prošel celý vůz, který japonská automobilka klasifikuje jako crossover spojující vlastnosti komfortní limuzíny a „esúvéčka“.

Je nezaměnitelný

Původní Murano vzniklo v roce 2002 jako automobil pro Severní Ameriku. A je to poznat i na modernizované generaci. Všimněte si především přední části vozu – masky a reflektorů. Vypadá trochu jako otevřená žraločí tlama. Líbí? Za sebe říkám: Má něco do sebe. Ale hlavně, podivný design zaručí stoprocentní nezaměnitelnost s jiným autem. A taky jedinečnost, které mimochodem nasvědčuje i to, že celý týden testování jsem potkal jen dvě Murana.

Ani co se týče pohodlí, výbavy a prostoru, nelze Muranu nic vytknout. Rozpaky ve mně ale vzbudilo provedení interiéru. Na moje gusto se v něm nachází až příliš barev – od světle krémové přes tmavěji krémovou, hnědou, černou, matnou stříbrnou, lesklou stříbrnou… Jednodušší by mohlo být i ovládání některých funkcí.

|Nissan Murano 2.5 dCi |

motor vznětový čtyřválec objem 2 488 cm3 max. výkon 140 kW (190 k) max. rychlost 196 km/h max. toč. moment 450 N.m z 0–100 km/h 10,5 s spotřeba 8 l cena test. modelu 1 185 000 Kč

Raději šestiválec, prosím

Jak už bylo poznamenáno, naftový motor je největší novinkou v Muranu. Nissan se možná trochu překvapivě nerozhodl pro šestiválec známý z vozů sesterské značky Infiniti, ale zvolil přepracovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru.

Papírově vypadá agregát spolupracující s šestistupňovou automatickou převodovkou slušně: 190 koní dokáže statné auto rozhýbat z klidu na 100 kilometrů za 10,5 vteřiny. Zajímavý je i maximální točivý moment s hodnotou 450 N.m. Výkonově tedy rozhodně stačí, bohužel ho však sráží občasná nekultivovanost a hrubý chod.

Jak jezdí

Nissan dokázal najít slušný kompromis mezi silničním korábem a městským autem. Manévrovatelnost je na tak velké auto výborná, při parkování pak pomáhá i zadní kamera. Nejjistěji se však Murano cítí při klidné jízdě na rovnějších okreskách a dálnici, kdy se odměňuje slušnou spotřebou kolem osmi litrů a skutečným komfortem.

Umí jet i svižně, ale řidič se v tu chvíli musí vyrovnat s několika nepříjemnostmi. Především necitlivým řízením, nakláněním a nedotáčivostí. V horších podmínkách se hodí systém Nissan ALL MODE 4×4.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít