Nintendo jede na vlně. Pokémony vyšle do 200 zemí

Adam Štěpánek 15. července, 20:10  -  stp
15. července, 20:10

Obrovská obliba mobilní hry Pokémon GO nabírá na síle. Nintendo, kterému stouply akcie během týdne o 86 procent, se chystá hru rozšířit do dalších 200 zemí světa.

Pokémon GO se stal fenoménem, ačkoliv byl dosud oficiálně uveden jen v pěti zemích – USA, Velké Británii, Německu, Austrálii a Novém Zélandu. Nintendo, která značku vlastní, chce z popularity svého titulu vytěžit maximum a tlačí na co nejrychlejší expanzi do celého světa.

Na tom by mělo zapracovat vývojářské studio Niantic. Podle výkonného ředitele Johna Hankeho se v blízké době hra rozšíří do 200 zemí světa. Bližší informace zatím nesdělil, jen poukázal na dřívější podobný projekt Ingress, jehož rozšíření do světa se podařilo během dvou měsíců.

Hankeho komentáře se podepsaly pod další výrazný růst akcií Nintenda na japonské burze. Během pátku vzrostly o deset procent, během týdne dokonce o 86 procent. Tržní hodnota firmy se za tu dobu zvedla o 17 miliard dolarů.

Velké naděje vkládá Nintendo do uvedení titulu na lačný japonský trh. Důležitý bude i úspěch v Jižní Koreji, čtvrtém největším herním trhu na světě. V ní je přitom kvůli bezpečnostním opatřením vzhledem k sousední KLDR omezena funkce map v mobilních telefonech.

Přečtěte si, jaké problémy muselo řešit Nintendo po spuštění hry

Hra s pokémony znamená pro Nintendo růst akcií i problémy

Kvůli restrikcím si hru naopak v nejbližší době nebudou moci, alespoň oficiálně, zahrát zájemci v Číně. Je otázka, zda to vůbec bude někdy možné. V zemi už se totiž začínají objevovat podezření, že Japonsko a USA tímto způsobem chtějí provádět vojenskou špionáž. Místa, kde by hráči nemohli pokémony chytat, by totiž mohla být identifikována jako vojenské základny.

I bez Číny však Nintendo očekává obrovské tržby. Ještě znásobit by je mohlo zavedení sponzorství. Zájemci by si ve hře otevřeli virtuální obchod či stánek a za každou uživatelskou návštěvu by japonské firmě platili. Nintendo zatím vydělává hlavně na mikrotransakcích.


Dále čtěte:

Nintendo mění strategii, kromě her chce dělat i filmy

Netradiční posily. Fotbalové kluby angažují "pařany"


Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče