Nic není věčné, ani starý Avensis

02. prosince 2002, 00:00 - Petr Doul, doul@profit.cz
02. prosince 2002, 00:00

Japonská automobilka Toyota chystá na jaro velké překvapení Opravdu nic není věčné! To je fakt, se kterým se musíme smířit. Ovšem v motoristické branži není tohle pravidlo až tak kruté. Po každém starém modelu totiž obvykle přichází model nový.

Japonská automobilka Toyota chystá na jaro velké překvapení

Opravdu nic není věčné! To je fakt, se kterým se musíme smířit. Ovšem v motoristické branži není tohle pravidlo až tak kruté. Po každém starém modelu totiž obvykle přichází model nový.

Tak jako i v případě jiných automobilek dočkal se modernizace i „starý“ model Toyota Avensis, který se u nás tak dobře prodával. Nový Avensis prý bude ještě úspěšnější. No, uvidíme. Mnozí majitelé mi po přečtení úvodních řádků asi pěkně vyčiní. On Avensis je vlastně ona, správně by nadpis měl znít „Stará Avensis“, ale většina lidí, kteří se pohybují kolem automobilů, hovoří o Avensis v mužském rodě, a tak si dovolím u toho zůstat. Jsem velice rád, když vás mohu s velkým předstihem informovat o novinkách, které teprve přijdou na náš trh. Obzvlášť mě těší, když se jedná o novinku, u které se předpokládá velký zájem motoristické veřejnosti. Nová generace Avensis přijde na jaře 2003 na náš trh, ale tentokrát s nevídanými inovacemi. Katalyzátor D-CAT, kolenní airbagy, hlasem ovládaný navigační systém. T o je jen pár příkladů, co v sobě nový Avensis skrývá. Nová generace Avensisu je zcela přepracovaná a se starým modelem má společné pouze jméno. Svým novým modelem rodinné limuzíny vyšší střední třídy vstupuje japonská automobilka na trh mezi velkou konkurenci a zákazníky, kteří kladou vysoké nároky na své vozidlo. Tomu bude také odpovídat nabídka modelových variant. K dispozici budou vozy s karoserií sedan, hatsback a combi s atraktivní možností odpočtu DPH. Potěšující je, že všechny verze budou na trhu k dispozici hned od počátku prodeje, tedy žádné půlroční čekání na kombík. Všechna provedení budou vyráběna v nejnovější továrně Toyoty v anglickém Burnastonu. Díky své délce 4630 mm u sedanu a 4700 mm u combi, rozchodu kol 2700 mm, šířce 1760 mm, výšce 1480 mm a důmyslně navrženému interiéru nabízí Avensis velký prostor na všech sedadlech. Pro lepší ovládání vozu byla použita zadní náprava ze sportovní Celicy, upravená a zesílená pro potřeby rodinného vozu. Zvláštní konstrukce zadní nápravy zlepšuje vedení automobilu i ovládání a stabilitu při průjezdu zatáčkou. Nový Avensis bude mít vpředu pětibodové zavěšení kol, přičemž veškerá technika zavěšení byla zcela nově vyvinuta. Starší Avensis vynikal především nízkou hladinou vnitřního hluku. Nový Avensis se může v těchto parametrech pyšnit ještě nižšími čísly. Těchto výsledků bylo dosaženo použitím speciální slitiny na výrobu karoserie. Tento kov se vyznačuje výbornou pevností, nízkou hmotností a skvělými akustickými parametry. Také ve výbavě má nový Avensis připravena mnohá překvapení a inovace. Na přání je možné dodat hlasem ovládaný DVD-navigační systém. Tento systém dokáže rozpoznat množství povelů např. v anglickém jazyce. Hlasem je možné ovládat i audiosystém. Bohužel s češtinou se zatím nepočítá. Pasivní bezpečnost je v Toyotě Avensis na nejvyšší úrovni. Je prvním automobilem v Evropě, který bude v základním provedení vybaven kolenními airbagy. Systém s obsahem 18 litrů je umístěn pod volantem a chrání při nárazu kolena a holeně řidiče před zraněními od kulisy řízení nebo zapalovací skříňky. Kolenní airbagy jsou součástí bezpečnostního paketu SRS, který obsahuje airbag řidiče, spolujezdce, postranní vpředu, hlavové i vzadu a předpětí bezpečnostních pásů. Kromě toho má řidič k dispozici senzor, který závisle na intenzitě nárazu a pozice sedačky spouští airbagy fázově. K dispozici budou tři benzinové a dva naftové motory. Všechny zážehové motory o objemu 1,8, 2,0 a 2,4 litru budou vybaveny moderním systémem VVT-i, který mění časování ventilů a který naši čtenáři již znají z testů Coroly. Vznětový agregát 2,0 D-4D bude k dispozici ve dvou variantách, obě se systémem vstřikování common-rail. První bude stejný jako v ostatních modelech Toyoty, druhý bude navíc vybaven turbodmychadlem. Jak již bylo řečeno, „nic není věčné“ a pokrok nezastavíš. Nový Avensis bude ale určitě lepší než starý, takže se tešme.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít