Nezapomeňte na dálniční známku

02. ledna 2007, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
02. ledna 2007, 00:00

DOPRAVAUdálostí letošního roku v dopravě je nepochybně nový způsob zpoplatnění dálnic a rychlostních komunikací pro kamiony nad 12 tun. (Podrobněji se mýtu věnujeme na stranách 50-51). Od 1.ledna nesmějí kamiony a velké autobusy na vymezené komunikace bez palubní jednotky, určené pro placení mýta za skutečně ujetou vzdálenost.

DOPRAVA

Událostí letošního roku v dopravě je nepochybně nový způsob zpoplatnění dálnic a rychlostních komunikací pro kamiony nad 12 tun. Od 1.

ledna nesmějí kamiony a velké autobusy na vymezené komunikace bez palubní jednotky, určené pro placení mýta za skutečně ujetou vzdálenost.

Řidiči ostatních vozidel, která zatím mýto platit nemusí, by si neměli zapomenout koupit novou dálniční známku.

Tentokrát hned na začátku ledna, protože platnost té dosavadní vypršela s koncem roku 2006. Dosud přitom platily staré známky až do konce ledna následujícího roku.

Pokračuje stavba nových dálnic a rychlostních komunikací. Otevření větších úseků se ale pravděpodobně nedočkáme v takové míře jako vloni, kdy se zprovoznilo rekordních 70 nových kilometrů. Realitou by se postupně měla stát hlavně dlouho připravovaná dálnice do Ostravy.

Ze zdražení silniční dopravy by mohla těžit železnice. Tam se hlavní změny udály již v polovině prosince loňského roku, kdy začal platit nový jízdní řád. Z očekávané velké bitvy o rychlovlaky mezi Prahou a Ostravou ale sešlo. Pendolinům Českých drah měly začít konkurovat expresy soukromé firmy Railtrans. Kvůli chybějícímu povolení na provoz lokomotiv se ale jejich start odkládá na neurčito. Optimisté považují za nejbližší možný termín červen.

Vlajkový český letecký dopravce – České aerolinie – má před sebou druhý rok ozdravného tříletého programu, jehož cílem je vyvést společnost z miliardových dluhů. Firma ruší neefektivní spoje a snižuje počet zaměstnanců. Letos by také měla pokračovat snaha zbavit se provozů, které nesouvisí přímo s provozováním osobní letecké dopravy. Například hned v únoru by se mělo rozhodnout o novém majiteli Cargo terminálu ČSA. Na Ruzyni také připravují budování další přistávací a startovací dráhy.

Díky mýtu se na více zakázek těší i loďaři. Konečně začíná být jasno kolem výstavby jezu na Labi. V plném proudu je splavňování Labe na středním toku mezi Mělníkem a Pardubicemi, kde má vyrůst nový říční přístav.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít