Netvařme se, že tu není Lada

19. ledna 2004, 00:00 - Připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
19. ledna 2004, 00:00

Ať už jsme to zapomněli, nebo si to jako postkomunistický stát nechceme připustit, závod JSC Avtovaz je stále největším výrobcem osobních automobilů nejen v Rusku, ale i v celé východní Evropě. Na autosalonech se přesto spíše krčí. Páteří postsovětské výroby je stále model Lada.

CAR ART

Ten současný nese označení 110 a s benzinovou patnáctistovkou pod kapotou jezdí maximálně stosedmdesátkou za průměrných 7,5 litru paliva. Za centrum světového designérského vývoje továrnu Avtovaz zřejmě pokládat nelze. I tak se ale snaží. V Ladiných liniích převládá dávno z módy vyšlá „kulatá hranatost“ patrná především u modelu 111, což je verze kombi. Rozpačité jsou i malé hranolovité světlomety. Sledovat současný trend vozů se sportovnějším duchem se Lada snaží u základní verze jen jakousi variantou na decentní zadní spoiler v podobě polointegrovaného křídla na víko kufru. Přesto ale Lada v něčem vyniká. Cenou!

foto: Avtovaz

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče