Netvařme se, že tu není Lada

19. ledna 2004, 00:00 - Připravil KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
19. ledna 2004, 00:00

Ať už jsme to zapomněli, nebo si to jako postkomunistický stát nechceme připustit, závod JSC Avtovaz je stále největším výrobcem osobních automobilů nejen v Rusku, ale i v celé východní Evropě. Na autosalonech se přesto spíše krčí. Páteří postsovětské výroby je stále model Lada.

CAR ART

Ten současný nese označení 110 a s benzinovou patnáctistovkou pod kapotou jezdí maximálně stosedmdesátkou za průměrných 7,5 litru paliva. Za centrum světového designérského vývoje továrnu Avtovaz zřejmě pokládat nelze. I tak se ale snaží. V Ladiných liniích převládá dávno z módy vyšlá „kulatá hranatost“ patrná především u modelu 111, což je verze kombi. Rozpačité jsou i malé hranolovité světlomety. Sledovat současný trend vozů se sportovnějším duchem se Lada snaží u základní verze jen jakousi variantou na decentní zadní spoiler v podobě polointegrovaného křídla na víko kufru. Přesto ale Lada v něčem vyniká. Cenou!

foto: Avtovaz

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče