Nepravdivá reklama

31. prosince 2007, 00:00 - Petr Kučera
31. prosince 2007, 00:00

Provozovatel konkurenční restaurace se v inzerátech prezentuje jako „jediná mexická restaurace ve městě“.

Přitom my provozujeme mexickou restauraci ve stejném městě už několik let. Jak se můžeme bránit?

podnikatel z jižní Moravy

Pravděpodobně se jedná o klamavou reklamu, upravenou především § 45 obchodního zákoníku. Rozumí se jí „šíření údajů o vlastním nebo cizím podniku, jeho výrobcích či výkonech, které je způsobilé vyvolat klamnou představu a zjednat tím vlastnímu nebo cizímu podniku v hospodářské soutěži prospěch na úkor jiných soutěžitelů či spotřebitelů“.

Jestliže je údaj v reklamě klamavý a může uvést zákazníka v omyl nebo jestliže je způsobilý poškodit konkurenční podnik a získat výhodu na jeho úkor, vyzvěte nejdříve konkurenta, aby reklamu odstranil dobrovolně ve vámi určité lhůtě. Doporučuji učinit tento krok písemně. Pokud neuspějete, neváhejte domáhat se svých práv u soudu (předtím doporučuji ještě zkusit živnostenský úřad). Tam můžete žádat, aby se konkurent zdržel klamavého jednání a „odstranil závadný stav“. Dále můžete požadovat přiměřené zadostiučinění včetně náhrady škody. V zájmu co nejrychlejšího ukončení dosavadní reklamy požadujte po soudu také vydání takzvaného předběžného opatření.

Mgr. Zdeněk Bauer právník

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče