Article, show

Nepovedený ropák

03. listopadu 2010, 12:44 - Karel Zaoral
03. listopadu 2010, 12:44

SUV bez dieselu jako by nebylo, jenže motor z traktoru nestačí

Nissan o svém naftovém hendikepu moc dobře věděl, proto se konečně dostává pod kapotu modelu Murano diesel. Bez něj nemají sportovně užitkové vozy žádnou šanci. Stačí se podívat na české prodeje, v nichž třeba Audi Q5 s několika stovkami vozů na českých silnicích poráží dvacetikusové murano na hlavu. A přitom Q5 v tomto přímém souboji není tím atraktivnějším autem. Nissan nicméně mohl ze svých zásob dieselů vybírat lépe. Například šestiválec, který vládne pod kapotou modelů sesterské značky Infiniti, je skvělý. Jenže do murana zamířil čtyřválec z off-roadu Pathfinder a pick-upu Navara. Motor sice prošel modernizací, nicméně traktorový zvuk i projev nezmizely. Čtyřválec je hlučný a při každé akceleraci začne vibrovat tak silně, že se rozdrnčí i některé části interiéru. To se dá tolerovat hrkavé dodávce, jenže ne novému stylovému SUV za milion korun. I tak je ale diesel praktičtější volbou než benzinový šestiválec, který nemá s vaší peněženkou slitování. Alespoň že interiér odpovídá cenovce. Kůže, kvalitní plasty, perfektně rozmístěné ovladače, čitelný displej navigace, pohodlné sedačky a dostatek místa jak vpředu, tak vzadu a v kufru. Jenže co s tím, když po každém šlápnutí na plyn auto zarachotí. Motor si naštěstí zachoval dynamiku. Nabízí 190 koní a na stovce je naftové murano za 10,5 sekundy, což není špatné. Co se dynamiky týče, spadá mezi rychlejší čtyřválcová SUV. Naopak brzdy jsou zcela průměrné, pro razantnější nástup je potřeba hodně si dupnout. Nejlépe se murano cítí ve stavu, kdy neakceleruje, nezpomaluje a nezatáčí. To znamená buď v garáži, nebo na dlouhé štaci po dálnici s nastaveným tempomatem. Pak umí jezdit za osm litrů s naprostým komfortem pro posádku, bez hluku a bez drnčení. Na zatočených okreskách zmizel dřívější „lodní“ projev, kdy se auto rozkolébalo a trvalo mu dlouho, než se uklidnilo. Řízení je ale stále přeposilované a náklonů v zatáčkách si nelze nevšimnout. Ve městě naopak murano boduje díky obrovskému rejdu a vysoké poloze s dobrým přehledem po okolí. Vnější interiér plně odpovídá cenovce vozu. Auto působí reprezentačním dojmem, mohutná karoserie má hodně moderní tvary, jejichž atraktivitu ještě podtrhují agresivně navržené světlomety. A když vůz stojí na dvacetipalcových kolech, pozornosti davu neujde. Stejně tak vynikající interiér, na nějž si řidič zvykne po sto metrech a který by mohlo muranu závidět pětaosmdesát procent konkurence, doplňuje obrázek vynikajícího vozu pro úspěšné. Jenže pak se rozchrochtá traktor pod kapotou a rozduní plasty uvnitř a rázem je jasné, že za milion korun se dá koupit i něco jiného. To je ale škoda, protože potenciál tohohle jinak skvělého auta zůstane nevyužitý.

Klady Design Ergonomie Materiály Prostor

Zápory Chrochtavý, vibrující diesel

Tabulka Nissan Murano Motor: přeplňovaný řadový naftový čtyřválec Objem: 2488 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 140 kW Rychlost: 196 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 10,5 s
Spotřeba: 10,1/6,8/8 Cena (základní): 995 000 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít