Nepovedený ropák

03. listopadu 2010, 12:44 - Karel Zaoral
03. listopadu 2010, 12:44

SUV bez dieselu jako by nebylo, jenže motor z traktoru nestačí

Nissan o svém naftovém hendikepu moc dobře věděl, proto se konečně dostává pod kapotu modelu Murano diesel. Bez něj nemají sportovně užitkové vozy žádnou šanci. Stačí se podívat na české prodeje, v nichž třeba Audi Q5 s několika stovkami vozů na českých silnicích poráží dvacetikusové murano na hlavu. A přitom Q5 v tomto přímém souboji není tím atraktivnějším autem. Nissan nicméně mohl ze svých zásob dieselů vybírat lépe. Například šestiválec, který vládne pod kapotou modelů sesterské značky Infiniti, je skvělý. Jenže do murana zamířil čtyřválec z off-roadu Pathfinder a pick-upu Navara. Motor sice prošel modernizací, nicméně traktorový zvuk i projev nezmizely. Čtyřválec je hlučný a při každé akceleraci začne vibrovat tak silně, že se rozdrnčí i některé části interiéru. To se dá tolerovat hrkavé dodávce, jenže ne novému stylovému SUV za milion korun. I tak je ale diesel praktičtější volbou než benzinový šestiválec, který nemá s vaší peněženkou slitování. Alespoň že interiér odpovídá cenovce. Kůže, kvalitní plasty, perfektně rozmístěné ovladače, čitelný displej navigace, pohodlné sedačky a dostatek místa jak vpředu, tak vzadu a v kufru. Jenže co s tím, když po každém šlápnutí na plyn auto zarachotí. Motor si naštěstí zachoval dynamiku. Nabízí 190 koní a na stovce je naftové murano za 10,5 sekundy, což není špatné. Co se dynamiky týče, spadá mezi rychlejší čtyřválcová SUV. Naopak brzdy jsou zcela průměrné, pro razantnější nástup je potřeba hodně si dupnout. Nejlépe se murano cítí ve stavu, kdy neakceleruje, nezpomaluje a nezatáčí. To znamená buď v garáži, nebo na dlouhé štaci po dálnici s nastaveným tempomatem. Pak umí jezdit za osm litrů s naprostým komfortem pro posádku, bez hluku a bez drnčení. Na zatočených okreskách zmizel dřívější „lodní“ projev, kdy se auto rozkolébalo a trvalo mu dlouho, než se uklidnilo. Řízení je ale stále přeposilované a náklonů v zatáčkách si nelze nevšimnout. Ve městě naopak murano boduje díky obrovskému rejdu a vysoké poloze s dobrým přehledem po okolí. Vnější interiér plně odpovídá cenovce vozu. Auto působí reprezentačním dojmem, mohutná karoserie má hodně moderní tvary, jejichž atraktivitu ještě podtrhují agresivně navržené světlomety. A když vůz stojí na dvacetipalcových kolech, pozornosti davu neujde. Stejně tak vynikající interiér, na nějž si řidič zvykne po sto metrech a který by mohlo muranu závidět pětaosmdesát procent konkurence, doplňuje obrázek vynikajícího vozu pro úspěšné. Jenže pak se rozchrochtá traktor pod kapotou a rozduní plasty uvnitř a rázem je jasné, že za milion korun se dá koupit i něco jiného. To je ale škoda, protože potenciál tohohle jinak skvělého auta zůstane nevyužitý.

Klady Design Ergonomie Materiály Prostor

Zápory Chrochtavý, vibrující diesel

Tabulka Nissan Murano Motor: přeplňovaný řadový naftový čtyřválec Objem: 2488 ccm Převodovka: šestistupňová automatická Výkon: 140 kW Rychlost: 196 km/h Zrychlení 0–100 km/h: 10,5 s
Spotřeba: 10,1/6,8/8 Cena (základní): 995 000 Kč

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít