Menu Zavřít

Nepovažujte zákazníky za nevědomé!

30. 6. 2003
Autor: Euro.cz

Inspirace z I. republikyKaždý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech.

Inspirace z I. republiky

BRAND24

Každý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech. Zvláště nové způsoby použití má prodavač dobře znát, i u zboží dávno známého. V četných případech právě rada o novém praktickém použití známé věci rozhodne o tom, zda si zákazník nabízenou věc koupí či nikoliv. Své znalosti o zboží nesmí však prodavač sdělovat zákazníku způsobem, který by se ho nešetrně dotýkal. Je přirozené, že každý neví všechno. Zákazníkovu neznalost nesmíte považovat za nevědomost. Proto jste ostatně prodavači, abyste věděli o zboží více než zákazník. Stavíte-li příliš na odiv svoje znalosti, zákazníka odpuzujete. Ještě horší však je, jestliže nemáte o svém zboží ani průměrných znalostí a jestliže spekulujete na neznalost zákazníkovu, ať už je to při prodejním rozhovoru nebo reklamními nápisy za výklady. Pro uzavření koupě i pro celý další vývoj vašeho obchodu to může mít velmi nemilé následky. Zákazník, který zvláště v nynějších dobách počítá při každém vydání, zajímá se o podrobnosti kupovaného zboží, zvláště kdy je kupuje častěji nebo pravidelně. Nadbytek nabídky insercí, letáky, ukázka zboží v různých výkladech a pod., dává mu příležitost, aby zboží poznal důkladněji. Tak se stává, že přibývá zákazníků, kteří znají zboží po všech stránkách stejně dobře, jako rutinovaní prodavači. Někteří z nich vědí toho dokonce více než prodavači, i když to nedávají najevo. Takovým zákazníkům se ovšem prodavači s mezerovitými znalostmi nepodaří pověsit „bulíka“ na nos. Také za výklady nesmí být nic, z čeho by zákazník a každý chodec mohl usuzovat, že ho považujete za nevědomce. Aranžér si má být vědom, že všechno, co vystavuje, zboží, ceny, reklamní nápisy a pod., podléhá právem kritice spotřebitelů. Kritice podléhá i dekorace, která se zbožím třeba nesouvisí. Velmi často se objeví za výkladem zboží s nápisem: „Poslední novinky“, „Právě vyšlo“, „Výsledek nejnovějších vědeckých bádání“ a pod., zatím co spotřebitelé toto zboží už dávno znají. Jakou jinou odezvu může mít takový výklad než nepříznivou!

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).