Nepovažujte zákazníky za nevědomé!

30. června 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
30. června 2003, 00:00

Inspirace z I. republikyKaždý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech.

Inspirace z I. republiky

Každý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech. Zvláště nové způsoby použití má prodavač dobře znát, i u zboží dávno známého. V četných případech právě rada o novém praktickém použití známé věci rozhodne o tom, zda si zákazník nabízenou věc koupí či nikoliv. Své znalosti o zboží nesmí však prodavač sdělovat zákazníku způsobem, který by se ho nešetrně dotýkal. Je přirozené, že každý neví všechno. Zákazníkovu neznalost nesmíte považovat za nevědomost. Proto jste ostatně prodavači, abyste věděli o zboží více než zákazník. Stavíte-li příliš na odiv svoje znalosti, zákazníka odpuzujete. Ještě horší však je, jestliže nemáte o svém zboží ani průměrných znalostí a jestliže spekulujete na neznalost zákazníkovu, ať už je to při prodejním rozhovoru nebo reklamními nápisy za výklady. Pro uzavření koupě i pro celý další vývoj vašeho obchodu to může mít velmi nemilé následky. Zákazník, který zvláště v nynějších dobách počítá při každém vydání, zajímá se o podrobnosti kupovaného zboží, zvláště kdy je kupuje častěji nebo pravidelně. Nadbytek nabídky insercí, letáky, ukázka zboží v různých výkladech a pod., dává mu příležitost, aby zboží poznal důkladněji. Tak se stává, že přibývá zákazníků, kteří znají zboží po všech stránkách stejně dobře, jako rutinovaní prodavači. Někteří z nich vědí toho dokonce více než prodavači, i když to nedávají najevo. Takovým zákazníkům se ovšem prodavači s mezerovitými znalostmi nepodaří pověsit „bulíka“ na nos. Také za výklady nesmí být nic, z čeho by zákazník a každý chodec mohl usuzovat, že ho považujete za nevědomce. Aranžér si má být vědom, že všechno, co vystavuje, zboží, ceny, reklamní nápisy a pod., podléhá právem kritice spotřebitelů. Kritice podléhá i dekorace, která se zbožím třeba nesouvisí. Velmi často se objeví za výkladem zboží s nápisem: „Poslední novinky“, „Právě vyšlo“, „Výsledek nejnovějších vědeckých bádání“ a pod., zatím co spotřebitelé toto zboží už dávno znají. Jakou jinou odezvu může mít takový výklad než nepříznivou!

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít