Nepovažujte zákazníky za nevědomé!

30. června 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
30. června 2003, 00:00

Inspirace z I. republikyKaždý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech.

Inspirace z I. republiky

Každý prodavač má o svém zboží vědět co nejvíce. Svých znalostí má používat k tomu, aby pučil zákazníka o jakosti zboží a především o službách, jež zboží koná zákazníku v těch a v těch případech. Zvláště nové způsoby použití má prodavač dobře znát, i u zboží dávno známého. V četných případech právě rada o novém praktickém použití známé věci rozhodne o tom, zda si zákazník nabízenou věc koupí či nikoliv. Své znalosti o zboží nesmí však prodavač sdělovat zákazníku způsobem, který by se ho nešetrně dotýkal. Je přirozené, že každý neví všechno. Zákazníkovu neznalost nesmíte považovat za nevědomost. Proto jste ostatně prodavači, abyste věděli o zboží více než zákazník. Stavíte-li příliš na odiv svoje znalosti, zákazníka odpuzujete. Ještě horší však je, jestliže nemáte o svém zboží ani průměrných znalostí a jestliže spekulujete na neznalost zákazníkovu, ať už je to při prodejním rozhovoru nebo reklamními nápisy za výklady. Pro uzavření koupě i pro celý další vývoj vašeho obchodu to může mít velmi nemilé následky. Zákazník, který zvláště v nynějších dobách počítá při každém vydání, zajímá se o podrobnosti kupovaného zboží, zvláště kdy je kupuje častěji nebo pravidelně. Nadbytek nabídky insercí, letáky, ukázka zboží v různých výkladech a pod., dává mu příležitost, aby zboží poznal důkladněji. Tak se stává, že přibývá zákazníků, kteří znají zboží po všech stránkách stejně dobře, jako rutinovaní prodavači. Někteří z nich vědí toho dokonce více než prodavači, i když to nedávají najevo. Takovým zákazníkům se ovšem prodavači s mezerovitými znalostmi nepodaří pověsit „bulíka“ na nos. Také za výklady nesmí být nic, z čeho by zákazník a každý chodec mohl usuzovat, že ho považujete za nevědomce. Aranžér si má být vědom, že všechno, co vystavuje, zboží, ceny, reklamní nápisy a pod., podléhá právem kritice spotřebitelů. Kritice podléhá i dekorace, která se zbožím třeba nesouvisí. Velmi často se objeví za výkladem zboží s nápisem: „Poslední novinky“, „Právě vyšlo“, „Výsledek nejnovějších vědeckých bádání“ a pod., zatím co spotřebitelé toto zboží už dávno znají. Jakou jinou odezvu může mít takový výklad než nepříznivou!

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít