Není to typický sponzoring

23. srpna 2004, 00:00 - PAVEL ŠNAJDR
23. srpna 2004, 00:00

Vnímáte účast vašeho koně v Aténách jako dobrou možnost reklamy a dobře vložené investice? Není to "kůň LogicaCMG" - je to součást české reprezentace na olympijských hrách. A protože se cítíme jako česká firma (navzdory tomu, že jsme součástí mezinárodní korporace), jsme hrdí, že jsme mohli právě takovou akci podpořit.

Ředitel společnosti LogicaCMG pro region střední avýchodní Evropy Steve Stevenson. foto:LogicaCMG

Vnímáte účast vašeho koně v Aténách jako dobrou možnost reklamy a dobře vložené investice? Není to „kůň LogicaCMG“ - je to součást české reprezentace na olympijských hrách. A protože se cítíme jako česká firma (navzdory tomu, že jsme součástí mezinárodní korporace), jsme hrdí, že jsme mohli právě takovou akci podpořit. Přístup týmu je v mnoha aspektech stejný, jako náš přístup k podnikání a k realizaci projektů. Vyžaduje obrovské nasazení, hodně dřiny, schopnost zvládnout různé činnosti a disciplíny, ochotu podstoupit riziko a zároveň toto riziko udržet pod kontrolou. A také připravenost stavět si zdánlivě nedosažitelné cíle a jít za nimi. Co vše ještě sponzorujete? Olympiáda není zdaleka jediný případ, kdy se účastníme aktivit spojených s koňmi nebo psy. Již několik let například podporujeme mezinárodní mistrovství České republiky v paradrezuře (postižení jezdci soutěží v drezuře koní - pozn. red). V minulých letech jsme byli také zapojeni do výcviku slepeckého vodicího psa a asistenčního psa pro postižené děti - dokonce jsme měli malé štěně přímo v našich kancelářích, aby si přivyklo na prostředí plné různých lidí. Jak může olympijský kůň pomoci k lepší propagaci poradenské firmy?

Kdyby naším primárním cílem byla propagace naší společnosti, neúčastnili bychom se tohoto projektu a peníze bychom utratili za inzerci v ekonomických časopisech. Ale public relation nebylo naším hlavním cílem. Chtěli jsme podpořit českou účast na nejprestižnějším foru na světě. A jsme rádi, že jsme našli projekt, který je zaměřen nejen na rychlost, výkonnost a kázeň, ale obsahuje také krásu a eleganci. Jsou dnešní olympijské hry více o byznysu, než o sportu? Jak důležité je pro komerční firmy, aby se nechaly vidět na olympijských hrách?**

Určitě si nemyslím, že by dnešní olympijské hry byly více o byznysu, než o sportu. Něco jiného je soupeření o to, kde se olympijské hry uskuteční. To je pro země, města i dodavatelské firmy příliš důležité, takže občas dojde k politováníhodnému porušení etických pravidel. Ale co se týče vlastních her, myslím, že stále odrážejí olympijský ideál. Možnost „být viděn“ je totiž ve skutečnosti velmi omezená. V prostorech her například platí striktní zákaz reklamy, nesmíte umístit logo na oblečení závodníků, sponzor se dokonce ani nesmí zúčastnit tiskové konference po závodě. Jak už jsem řekl, neděláme to kvůli public relations, ale podpořili jsme aktivitu, která má hodnotu sama o sobě.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče