Nemovitosti ve velkém stylu

31. ledna 2005, 00:00 - Petr Bým
31. ledna 2005, 00:00

REALITNÍ EXTRALIGA Poznáte je podle jmen s hojným výskytem značky „&“, honosných sídel na prestižních adresách a prospektů, kde uvádějí tisícovky zaměstnanců a desítky národních poboček.

**REALITNÍ EXTRALIGA

Poznáte je podle jmen s hojným výskytem značky „&“, honosných sídel na prestižních adresách a prospektů, kde uvádějí tisícovky zaměstnanců a desítky národních poboček.

Cushman&Wakefield/Healey&Baker (CW/HB) je jednou z nadnárodních realitních společností, které v oboru představují pomyslnou špičku.

Pro své klienty - obvykle to jsou mezinárodní koncerny - jsou v první řadě konzultanty.Příhonský Jiří Profit foto: To znamená, že zkoumají jejich skutečné potřeby a podle nich modelují něco, co by se dalo nazvat realitním byznys plánem.

„Přijde klient s tím, že potřebuje dva tisíce metrů skladových prostor. My se ptáme: proč právě tolik? A může se stát, že nakonec řekneme: stačí vám polovina,“ vysvětluje Martin Skalický z CW/HB. „Poradenské služby poskytujeme i projektantům a developerům. Třeba při projektování velkých obchodních komplexů - víme, co zákazníci v obchodních galeriích očekávají, jaká metráž obchodů je vhodná.“

CW/HB, Frank & Knight, CB Richard Ellis či Colliers působí tak trochu stranou běžného provozu realitního trhu. V některých ohledech je jejich činnost zahalena téměř tajemným oparem - třeba nabídky k prodeji obvykle nezveřejňují. „Je to jako když hledáte dejme tomu ředitele české pobočky nějakého nadnárodního koncernu. Pokud byste takovou pozici inzerovali, přihlásí se vám tisíce zájemců, z toho nejméně polovina naprosto nevhodných. Potenciální kupce pro velké objekty proto obyčejně oslovujeme přímo,“ uvádí Skalický.

Jakkoli je svět mezinárodních realitek i jejich klientů poněkud exkluzivní, nezřídka jsou ve styku s lokálními kancelářemi. Například právě společnost CW/HB pro automobilku Ford „čistila“ průmyslový komplex v Novém Jičíně. Šlo o balík nemovitostí včetně řady nepotřebných (rodinných domků, školicích středisek a podobně). „To bychom bez zapojení regionálního trhu jen obtížně uchopili, proto jsme přizvali brněnskou kancelář Real Spektrum. S komunikací nebyly problémy. Myslím, že naši partneři pochopili, že mezinárodní společnost nemusí být nutně drahým a arogantním tělesem, že umíme normálně mluvit i pracovat,“ říká Skalický.

Nadnárodní ráz mají také franchisingové společnosti jako Prudential či Remax. „Pokud vím, zkoumaly situaci a svůj vstup na náš trh prozatím odložily,“ říká Jan Borůvka z Asociace realitních kanceláří ČR. Od minulého roku ale v Česku působí izraelská realitní kancelář Chirš, která pracuje právě na principu franchisy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se…
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Technologie
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít