Němec s vysokou variabilitou

27. února 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
27. února 2006, 00:00

VW CRAFTER Automobilka Volkswagen pomýšlí na samotnou špičku v segmentu lehkých užitkových vozů. S novým modelem VW Crafter totiž myslet na malé cíle nelze. Oficiální premiéra těchto vozů, která se odehrála před několika dny v Hamburku, představila novinku v celé řadě verzí.

foto: Volkswagen

VW CRAFTER Automobilka Volkswagen pomýšlí na samotnou špičku v segmentu lehkých užitkových vozů. S novým modelem VW Crafter totiž myslet na malé cíle nelze. Oficiální premiéra těchto vozů, která se odehrála před několika dny v Hamburku, představila novinku v celé řadě verzí.

Před třemi roky přišla značka Volkswagen na trh s modernizovanou verzí modelu Transporter, který byl součástí úspěšné řady užitkových vozidel LT. Nyní přichází naprostá novinka - řada Crafter. Ta se českým odborníkům poprvé představí v polovině roku na brněnském Autotecu. Na začátku podzimu se dostane k prvním českým zákazníkům.

Crafter nemá na pohled nic společného se svým předchůdcem. Moderní dynamický design novinky charakterizují především ostře řezané linie, vertikálně orientované světlomety kryté čirým sklem a masivní boční ochranné lišty.

ŠIROKÁ NABÍDKA

Hlavním trumfem Craftera je široká škála různých verzí a provedení. Model bude nabízen ve třech délkách rozvoru, čtyřech délkách ložné plochy a s třemi výškami střechy. Maximální přepravní kapacita skříně v největším provedení činí 17 krychlových metrů.

Velké přepravní kapacitě odpovídá i vyšší užitečná a celková povolená hmotnost. Skříňová „pětitunová“ dodávka se vypořádá s nákladem o hmotnosti až 2670 kilogramů. Snadnou manipulaci s nákladem umožní promyšlená konstrukce skříně. Vozy se středním a dlouhým rozvorem mají v boku posuvné dveře, jejichž vstupní profil je široký 1,3 metru a vysoký 1,8 metru, takže do vozu je možné nakládat zboží přímo na paletách. V nákladové skříni je dost místa pro dvě palety vedle sebe, speciální kotevní systém zabraňuje nechtěnému pohybu nákladu při transportu.

VITÁLNÍ MOTORY

Dynamický charakter nových modelů Crafter podporují i vitální motory -moderní pětiválcový turbodiesel TDI „common-rail“ o objemu 2,5 litru se bude dodávat ve výkonových verzích od 65 kilowattů/89 koní do 120 kilowattů/164 koní.

Motory jsou standardně propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání se bude dodávat také automatizovaná manuální převodovka. Samozřejmostí je bohatě dimenzovaný brzdový systém, do jehož okruhu je standardně zařazený elektronický stabilizační systém ESP a systém brzd ABS. Stabilitu v zatáčkách podporuje i zavěšení kol.

BOHATÁ VNITŘNÍ VÝBAVA

Do standardní výbavy patří airbag ve volantu; airbag spolujezdce a boční a hlavové airbagy se dodávají za příplatek, stejně jako výškově a podélně nastavitelný volant. Všechny vozy mají dále mimo jiné dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání oken a (pokud je vůz vybaven samostatným sedadlem spolujezdce) umožňují přístup středem vozu do nákladového prostoru.

V ergonomicky pečlivě řešené kabině najdou pohodlné pracoviště řidiči nejrůznějších tělesných proporcí. Řadicí páka ve formě joysticku, zasazená přímo do středového panelu palubní desky, zlepšuje možnosti využití vnitřního prostoru kabiny.

NÁSTAVBY

Podnikatelé ocení především řadu různých nástaveb. Zvláště pohodlný přístup do nákladního prostoru pomocí klasických zadních dvoukřídlých dveří a posuvných bočních dveří.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít