Němci slibují nové dělo

14. srpna 2006, 00:00 - ERICH HANDL
14. srpna 2006, 00:00

AUDI S3 Audi chce na konci října uvést novou verzi modelu S3. Cena pro český trh ještě nebyla stanovena, ale dovozce slibuje sofistikovaný vůz za solidní cenu. Vylepšená S3 prý bude raketa. S výkonem 195 kilowattů a pohonem všech čtyř kol quattro zrychluje z klidu na 100 kilometrů v hodině za 5,7 sekundy a tuto akceleraci zastaví až omezovač po dosažení 250kilometrové rychlosti.

AUDI S3 Audi chce na konci října uvést novou verzi modelu S3. Cena pro český trh ještě nebyla stanovena, ale dovozce slibuje sofistikovaný vůz za solidní cenu.

Vylepšená S3 prý bude raketa. S výkonem 195 kilowattů a pohonem všech čtyř kol quattro zrychluje z klidu na 100 kilometrů v hodině za 5,7 sekundy a tuto akceleraci zastaví až omezovač po dosažení 250kilometrové rychlosti. Už samotný sonorní zvuk přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru s přímým vstřikem benzinu naznačuje extrémní výkon, který je přenášen na vozovku prostřednictvím šestistupňové převodovky.

Třídveřový model už na první pohled nezapře své sportovní geny: prozrazuje je chromovaná jednodílná maska chladiče s mohutným spoilerem a rozměrnými vstupními otvory na přídi, stejně jako kontrastní platinově stříbrný difuzér a dvě oválné chromované koncovky výfuku a střešní spoiler na zádi. Vnější zpětná zrcátka jsou z hliníku.

LEHKÝ, ALE SILNÝ Srdcem vozu je motor 2.0 TFSI, kombinující výhody přímého vstřiku benzinu s přeplňováním turbodmychadlem. Maximálního výkonu 195 kilowattů dosahuje při 6000 otáčkách za minutu. Přes tyto působivé výkonové parametry údajně spotřebuje v průměru jen 9,1 litru benzinu na sto kilometrů. Přitom celý motor podle výrobce váží jen 152 kilogramů, což je méně než srovnatelné agregáty přímých konkurentů, a díky tomu je dosaženo také lepšího rozložení zatížení náprav.

Ve srovnání s předchozím agregátem modelu A3 použili konstruktéři větší turbodmychadlo, docilující extrémně vysokého plnicího tlaku až 1,2 baru. Zdokonalený mezichladič účinněji ochlazuje vzduch, takže se jej do motoru přivádí ještě více. Vyššímu výkonu odpovídá i optimalizované časování výfukových vaček a větší průřez vstřikovacích trysek. V souladu s tím byla zesílena celá pístová skupina i blok motoru a na hlavu motoru byla použita nová slitina s vyšší tepelnou odolností.

OPULENTNÍ VÝBAVA Sériové vybavení modelu Audi S3 zahrnuje například automatickou klimatizaci, informační systém řidiče s novými sportovními stopkami (lap-timer), prostorový alarm, světlomety xenon plus, přední mlhové světlomety a denní světla. Na přání lze zvolit dole zploštělý kůží obšitý sportovní volant či sklopná skořepinová sedadla, z elektronického vybavení univerzální rozhraní pro přehrávač Apple iPod, rozhraní pro mobilní telefon nebo audiosystém Bose.

KABINA PLNÁ DŘEVA Se sportovním stylingem karoserie ladí interiér, vyznačující se perfektním zpracováním. Jeho dominantními znaky jsou sportovní sedadla s vysokým bočním vedením, černé (nebo stříbrné) čalounění stropu, sdružený přístroj s výraznými číselníky a dekorativní prvky interiéru. Sportovní vzhled umocňuje hliníkový design pedálů, hlavice řadicí páky a ventilačních otvorů.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče