Nekupujte software bez služeb

07. července 2004, 00:00 - admin
07. července 2004, 00:00

PROFIT PO DESETI LETECH Když začátkem 90. let byla daň z obratu nahrazena daní z přidané hodnoty, vyvstávala pro firmy postupně potřeba vést si jiným způsobem účetnictví, a to is využitím nastupující výpočetní techniky.

PROFIT PO DESETI LETECH

Když začátkem 90. let byla daň z obratu nahrazena daní z přidané hodnoty, vyvstávala pro firmy postupně potřeba vést si jiným způsobem účetnictví, a to is využitím nastupující výpočetní techniky. Některé tehdejší zkušenosti - jako například ta, kterou učinil Marek Francouz z Kadaně a zveřejnil ji v P rofitu 28/1994 - mohou být v některých směrech poučné i dnes.

Rozhodli jsme se v souvislosti s tím, že jsme již museli platit daň z přidané hodnoty (čímž se nám rozrostla agenda) převést vedení našeho účetnictví na osobní počítač. Po zakoupení počítače přišla řada na pořízení vhodného účetnického programu. Naše hlavní požadavky na software byly tyto: vedení jednoduchého účetnictví, vedení skladu, propojení modulu sklad a účetnictví vzájemnou logickou vazbou, získání výstupů pro periodická daňová přiznání ve vztahu s daní z přidané hodnoty. Odpověděli jsme na mnoho inzerátů, které programy tohoto typu nabízely. V krátké době se nám sešly demoverze rozmanitých programů. N akonec jsme však úplně náhodou přišli do kontaktu s místním dealerem jedné softwarové firmy z P řerova. Ten nám ochotně poskytl demoverzi jejich účetnického programu a při osobním setkání na většinu našich požadavků ohledně softwaru kladně odpověděl. Sdělil nám také, že při koupi jejich programu obdržíme spolu s ním a zdarma patřičnou textovou dokumentaci - manuál. N abízený program jsme skutečně zakoupili. Stál nás přibližně 6 tisíc korun. Prvním nemilým překvapením již po koupi byla poněkud strohá knížečka, vydávající se za slibovaný manuál. Další šoky se dostavovaly postupně s ukládáním prvních dat. Program nenadále prováděl zcela nepředvídatelné úkony, které vůbec nesvědčily o jeho profesionalitě. V demoverzi se tyto nedostatky vůbec neprojevily. Kontaktovali jsme dealera a žádali o další informace k chodu programu a případné konzultace k provozním problémům. Dealer byl „vstřícný“ - spolupracoval s námi za 200 korun za hodinu, o nichž nebyla předtím žádná řeč. Přitom o jeho odbornosti by se dalo polemizovat. Dnes si již raději poradíme sami, ale stálo nás to mnoho úsilí, času a nervů.

POUČENÍ

* Raději se dvakrát přesvědčete o kvalitě kupovaného softwaru, případně se poraďte s někým, kdo věci rozumí.

* Předem si s prodávající firmou jednoznačně ujasněte „záruční“ služby.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče