Nekonečný stres malých autodopravců

11. dubna 2005, 00:00 - Aubrechtová
11. dubna 2005, 00:00

hlasy čtenářů (reakce na téma Profitu č. 14/2005) Kde jsou nějaké pravidelné kontroly kamionů - dodržování bezpečnostních přestávek, povolené hmotnosti, zákazu vjezdu nákladních aut, zákazu předjíždění a podobně? Typický příklad, jak stát nevykonává svou činnost.

hlasy čtenářů

(reakce na téma Profitu č. 14/2005)

Kde jsou nějaké pravidelné kontroly kamionů - dodržování bezpečnostních přestávek, povolené hmotnosti, zákazu vjezdu nákladních aut, zákazu předjíždění a podobně? Typický příklad, jak stát nevykonává svou činnost. Pokud by tyto kontroly byly skutečně pečlivé, z trhu by zmizela nekalá konkurence a ti seriózní dopravci by bez obav mohli zvýšit ceny tak, aby do nich promítli celkové skutečné náklady.

Václav Najbrt

O potřebě přenést část dopravy na železnice se pořád jenom mluví, mluví, mluví. Proč nejdou státní peníze zrovna tam? Některé trasy by pro některé druhy dopravy šly dobře použít. Je jasné, že v mnoha případech se zboží bude muset vždycky vozit po silnici, protože nakládka a vykládka na železnici by stála více peněz i škod na životním prostředí. Ale třeba pravidelné přepravy z továrny do továrny lze často řešit právě tímto způsobem, který neohrožuje ani nerozčiluje ostatní uživatele silnic. A čím dřív si klienti i spotřebitelé zvyknou, že cena za dopravu se skládá i z nákladů na vybudování a údržbu dopravní cesty, tím lépe.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče