Menu Zavřít

Nejžádanější obory mezi uchazeči a firmami: reklama a obchod vedou

13. 8. 2009
Autor: profit

I v době recese lze sledovat pokles či růst zájmu o některé profese. Na následujících řádcích se dočtete, které obory jsou nyní v kurzu.

Autor: Martin Siebert

Administrativní pracovníci tvoří nejpočetnější skupinu zaměstnanců v každé firmě (počínaje recepčními, asistentkami, fakturací a konče zadáváním a vyřizováním objednávek). Logicky je proto na internetu největší zájem o pozice se všeobecným či ekonomickým středoškolským vzděláním, tedy v administrativě. Na druhém místě mají uchazeči největší zájem o práci v obchodu a prodeji, což téměř kopíruje zájem firem, které hledají v současné době odbyt pro své produkty a uchazeče, kteří jim tyto cíle pomohou na trhu zajistit.

Obchod a prodej se v této pro firmy nelehké době drží na prvním místě – firmy touží po akvizičních obchodnících, kteří jim získají důležité zakázky. Zajímavé je Strojírenství na páté příčce: i v době krize je vysoká poptávka po technických specialistech jako jsou například konstruktéři, technologové apod.

Nejméně hledanými obory jsou Právní služby a Věda a výzkum. Uchazeči v těchto oborech hledají práci jiným způsobem a nepředpokládají, že by je personalisté oslovovali přes internet.

BRAND24

5 nejhledanějších oborů uchazeči – podle počtu vystavených životopisů na Jobs.cz a Prace.cz: | OBOR| %|
| 1. Administrativa| 16|
| 2. Obchod a prodej| 8,6|
| 3. Doprava, logistika a zásobování| 6,1|
| 4.Bankovnictví a finanční služby| 4,8|
| 5. Ekonomika a podnikové finance| 4,4|
5 nejpoptávanějších oborů firmami - podle počtu volných míst na Jobs.cz: | OBOR| %|
| 1. Obchod a prodej| 14,9|
| 2. Ekonomika a podnikové finance| 7,7|
| 3. Administrativa| 6,3|
| 4. Bankovnictví a finanční služby| 6,0|
| 5. Strojírenství| 5,8|
Skokan měsíce Oproti předchozímu měsíci je Farmacie jediným oborem, ve kterém počet nabídek výrazněji vzrostl (nárůst zájmu o 24%). Ostatní obory se držely na na stejné úrovni nebo mírně poklesly. Padák měsíce Měsíční srovnání nemusí reflektovat trend, na to je to příliš krátké období. Bude dobré sledovat, jak se poptávka zaměstnavatelů v IT, zákaznickém sektoru a finančních službách bude dále vyvíjet. |1. Zákaznický servis|(propad zájmu o 43 %)|
|2. IS/IT: Správa systémů a HW|(propad zájmu o 38%)|
|3. Bankovnictví a finanční služby|(propad zájmu o 34,5%)|
5 oborů, kde je největší boj o pracovní místo Sledujeme-li počet odpovědí na jednu pracovní nabídku na www.jobs.cz počet odpovědí na pracovní nabídky se za dobru krize zvýšil a u některých oborů jsme nyní nad čtyřiceti odpověďmi na jednu pracovní nabídku. V oboru Administrativa je sice nejvíc pracovních nabídek, ale také nejvíc uchazečů. O jedno místo soutěží 42 lidí! Štěstí se taky přestalo usmívat na marketéry: firmy omezily výdaje na reklamu a vypustily na trh práce mnoho komunikačních specialistů. Stále ale platí, že těch nejlepších se firmy nezbavují. | OBOR| ČETNOST ODPOVĚDÍ|
| 1. Média, reklama a PR| 47 odpovědí na 1 volné místo|
| 2. Pojišťovnictví| 44,7 odpovědí na 1 volné místo|
| 3. Služby| 43,9 odpovědí na 1 volné místo|
| 4. Doprava, logistika a zásobování| 43,5 odpovědí na 1 volné místo|
| 5. Administrativa| 42,5 odpovědí na 1 volné místo|
5 oborů, ve kterých se práce hledá nejsnadněji

Ačkoli má krize dopad i na obor informačních technologií, stále platí, že profese z tohoto oboru patří mezi ty nejperspektivnější. Sledujeme počet odpovědí na 1 pracovní nabídku na www.jobs.cz v IT se hledá práce nejsnadněji. U výroby a průmyslu se to týká kvalifikovaných odborníků (pro úplný obrázek by bylo třeba znát obsah pracovních nabídek – tedy jejich atraktivitu). Že je velká poptávka po lidech ve zdravotnictví, víme z médií a z osobní zkušenosti.

OBOR ČETNOST ODPOVĚDÍ
1. IS/IT: Vývoj aplikací a systémů 8,7 odpovědí na 1 volné místo
2. IS/IT: Konzultace, analýzy a projektové řízení 11,4 odpovědí na 1 volné místo
3. Výroba a průmysl 11,6 odpovědí na 1 volné místo
4. Kvalita a kontrola jakosti 12,5 odpovědí na 1 volné místo
5. Zdravotnictví a sociální péče 12,6 odpovědí na 1 volné místo
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).