Nejvyšší manažeri Volkswagenu budou mít výrazně menší odměny

13. dubna 2016, 10:47 - čtk
13. dubna 2016, 10:47

Dozorčí rada a představenstvo německé automobilové skupiny Volkswagen se v úterý večer v zásadě dohodly na krocích k podstatnému snížení odměn nejvyšších manažerů. Agentuře Reuters to sdělily informované zdroje a dnes to potvrdil premiér spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil. Ten přivítal rozhodnutí šéfa dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche přijmout zkrácení pohyblivé složky svého platu.

„Velmi tento krok pana Pötsche vítám,“ řekl Weil v zemském parlamentu v Hannoveru. Dodal, že takový „jasný signál“ ohledně odměn byl nezbytný.

Odměny pro vysoké manažery se staly jablkem sváru mezi automobilkou a firemními odbory, které poukazují na nutnost šetřit s ohledem na budoucí výdaje spojené se skandálem kolem měření emisí. K požadavkům na výrazné snížení odměn se připojilo i Dolní Sasko, které je druhým největším akcionářem Volkswagenu.

Téměř dvě miliardy pro devět manažerů

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller navrhl odměny snížit asi o třetinu, někteří členové představenstva ale trvali na plné výplatě podle uzavřených smluv. V roce 2014 si devět nejvyšších manažerů Volkswagenu vydělalo celkem zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy korun), z toho 54 milionů eur činila pohyblivá složka. Bylo to téměř dvakrát více, než kolik loni vyplatila nejvyšším manažerům jiná německá automobilka Daimler.

Volkswagen uvedl, že dozorčí rada a představenstvo se shodly, že ve věci manažerských platů je vzhledem k současné situaci automobilky nutné „vyslat signál“. Dodal, že na schůzce obou orgánů se diskutovala o různých možnostech, které povedou k „výraznému snížení pohyblivé složky platu“. Součástí plánu je i snížení odměny šéfa dozorčí rady na jeho vlastní přání, sdělil Volkswagen podle agentury Reuters.

Firma uvedla, že rozhodnutí v otázce manažerských platů padne na nadcházejícím zasedání dozorčí rady. Podrobnosti budou zveřejněny spolu s výroční zprávou o hospodaření Volkswagenu 28. dubna.

Volkswagen čelí civilní žalobě

Volkswagen loni v září po odhaleních v USA přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu a firma čelí řadě dalších žalob a vyšetřování.

Loni si skupina odložila stranou na krytí nákladů spojených se skandálem 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč). Všeobecně se ale soudí, že bude potřebovat mnohem více hotovosti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Kdy se bude měnit čas a na kterou stranu posunout ručičku?
Banka vám nechce dát spotřebitelskou půjčku? Zkuste online půjčku od lidí
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Huawei představil špičkové telefony Mate 10 a dělal si srandu z Applu i Samsungu
Ryzen Mobile aneb APU Raven Ridge na cestě, objevil se v laptopu HP i s parametry
Wi-Fi už možná není bezpečné. Šifrování WPA2 prý bylo prolomeno
Když mobil nestačí a zrcadlovku nechcete. Canon představil superkompakt G1 X Mark III
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít