Nejvyšší manažeri Volkswagenu budou mít výrazně menší odměny

13. dubna 2016, 10:47 - čtk
13. dubna 2016, 10:47

Dozorčí rada a představenstvo německé automobilové skupiny Volkswagen se v úterý večer v zásadě dohodly na krocích k podstatnému snížení odměn nejvyšších manažerů. Agentuře Reuters to sdělily informované zdroje a dnes to potvrdil premiér spolkové země Dolní Sasko Stephan Weil. Ten přivítal rozhodnutí šéfa dozorčí rady Hanse Dietera Pötsche přijmout zkrácení pohyblivé složky svého platu.

„Velmi tento krok pana Pötsche vítám,“ řekl Weil v zemském parlamentu v Hannoveru. Dodal, že takový „jasný signál“ ohledně odměn byl nezbytný.

Odměny pro vysoké manažery se staly jablkem sváru mezi automobilkou a firemními odbory, které poukazují na nutnost šetřit s ohledem na budoucí výdaje spojené se skandálem kolem měření emisí. K požadavkům na výrazné snížení odměn se připojilo i Dolní Sasko, které je druhým největším akcionářem Volkswagenu.

Téměř dvě miliardy pro devět manažerů

Generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller navrhl odměny snížit asi o třetinu, někteří členové představenstva ale trvali na plné výplatě podle uzavřených smluv. V roce 2014 si devět nejvyšších manažerů Volkswagenu vydělalo celkem zhruba 70 milionů eur (1,9 miliardy korun), z toho 54 milionů eur činila pohyblivá složka. Bylo to téměř dvakrát více, než kolik loni vyplatila nejvyšším manažerům jiná německá automobilka Daimler.

Volkswagen uvedl, že dozorčí rada a představenstvo se shodly, že ve věci manažerských platů je vzhledem k současné situaci automobilky nutné „vyslat signál“. Dodal, že na schůzce obou orgánů se diskutovala o různých možnostech, které povedou k „výraznému snížení pohyblivé složky platu“. Součástí plánu je i snížení odměny šéfa dozorčí rady na jeho vlastní přání, sdělil Volkswagen podle agentury Reuters.

Firma uvedla, že rozhodnutí v otázce manažerských platů padne na nadcházejícím zasedání dozorčí rady. Podrobnosti budou zveřejněny spolu s výroční zprávou o hospodaření Volkswagenu 28. dubna.

Volkswagen čelí civilní žalobě

Volkswagen loni v září po odhaleních v USA přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů s naftovým motorem instaloval software, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Americké ministerstvo spravedlnosti počátkem letošního roku podalo na Volkswagen kvůli skandálu civilní žalobu a firma čelí řadě dalších žalob a vyšetřování.

Loni si skupina odložila stranou na krytí nákladů spojených se skandálem 6,7 miliardy eur (181 miliard Kč). Všeobecně se ale soudí, že bude potřebovat mnohem více hotovosti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít