Article, show

Nejvstřícnější bankou je Raiffeisenbank

30. dubna 2010, 02:00 - Patrik Nacher, organizátor projektu
30. dubna 2010, 02:00

OVB Vstřícná banka představuje výsledky historicky prvního klientského ratingu bank. Nejvyššího hodnocení dosáhla Raiffeisenbank, která získala 65,11 procenta. Druhého nejvyššího hodnocení dosáhla mBank s 64,59 procenta. Jedná se o první kompletní výsledky klientského ratingu za 1. čtvrtletí roku 2010.

Autor: Jakub Hněvkovský

Raiffeisenbank se stala bankou s nejvyšším klientským ­ratingem. Celkové hodnocení 65,11 procenta je výsledkem hodnocení odborné poroty, která bance v průměru udělila 66 procent, hodnocení serveru www.bankovnipoplatky.com, který bance udělil z hlediska poplatků a kvality sazebníků 73 procent, a hodnocení ­ve­řejnosti, která bance udělila průměrné hodnocení 50 procent.

Druhým nejlépe hodnoceným bankovním domem se stala mBank, která obdržela hodnocení 64,59 procenta. mBank se stala nejvíce prefe­rovanou bankou u veřejnosti, od které obdržela jednoznačně nejvyšší hodnocení 78 procent. Naopak u odborné poroty byla banka úspěšná výrazně méně a dosáhla hodnocení 53 procent. Server bankovnipoplatky.com banku ohodnotil ­rovněž nejlépe, tedy 83 procenty.

Třetí nejlepší hodnocení obdržela Komerční banka se 62,69 procenta. Komerční banka získala druhé nejlepší hodnocení od porotců, kde si připsala 72 procent. Server bankovnipoplatky.com ohodnotil banku 60 procenty a veřejnost bance nadělila hodnocení 35 procent.

Každý další čtvrtletní klientský rating bank bude z největší míry ovlivněn samotnými kroky, chováním i případnou nečinností hodnocených bank. Svůj klientský rating a jeho vývoj si tak do velké míry určí banky samotné.

Odborná osmičlenná porota má při hlasování největší váhu, která představuje podíl 58,3 % celkového hodnocení. U poroty nejlépe dopadla Česká spořitelna následovaná Komerční bankou a Raiffeisenbank. Server disponuje váhou hodnocení s podílem 25 procent a veřejnost (registrovaní uživatelé) disponuje váhou hodnocení s podílem 16,7 procenta.

Vyrovnanost výsledků bank je překvapivá a zároveň jasně ukazuje na konzervativní přístup při hodnocení bank a správnou volbu koeficientů jednotlivých hodnotících subjektů.

Klientský rating bank bude zveřejňován každé čtvrtletí, kdy veřejnost i banky samotné budou informovány o tom, zda se jejich pozice na základě konkrétních kroků a opatření jednotlivých bank zlepšuje či zhoršuje.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost.…
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Transfăgărășan s Mazdou MX-5 je zážitek, na jaký se jen tak nezapomíná
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První majitelé se dočkají v říjnu
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít