Menu Zavřít

Největší zahraniční akvizice Starbucks. Koupí zbývající podíl ve společném podniku v Číně

27. 7. 2017
Autor: Profimedia.cz

Americký kavárenský řetězec Starbucks koupí za 1,3 miliardy dolarů (29 miliard korun) zbývající 50procentní podíl v čínském společném podniku East China. Informovala o tom dnes agentura Reuters. Pro Starbucks je to zatím největší akvizice a Čína je pro něj nejrychleji rostoucí zahraniční trh podle počtu kaváren.

Díky dohodě se Starbucks stane majitelem zhruba 1300 provozoven ve městech Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang. Šanghaj má nejvíce provozoven ze všech měst, téměř 600. Bude také prvním městem mimo USA, které bude mít pražírnu kávy s nabídkou ochutnávek. Otevřít se má v prosinci. Cílem Starbucksu je mít do roku 2021 v pevninské Číně 5000 kaváren.

Podíl v East China kupuje Starbucks od svých partnerů, kterými jsou Uni-President Enterprises Corp (UPEC) a President Chain Store Corp (PCSC). Dohoda by měla být dokončena na počátku příštího roku.

Starbucks se kvůli zpomalení prodeje na domácím trhu snaží expandovat v zahraničí. Generální ředitel Kevin Johnson na začátku tohoto roku uvedl, že Čína v příštích deseti až 15 letech zřejmě překoná Spojené státy a stane se pro firmu největším trhem. Na konci loňského roku bylo v Číně 1811 kaváren Starbucks, které provozovala firma nebo na ně poskytla licenci.

Starbucks rovněž uvedl, že firmy UPEC a PCSC koupí za 175 milionů dolarů jeho poloviční podíl v jejich tchajwanském společném podniku. Podnik provozuje zhruba 410 kaváren.

BRAND24

Analytička Jennifer Bartashusová z Bloomberg Intelligence upozornila, že dohoda odráží strategii firmy v Japonsku. I tam Starbucks vstoupil do společného podniku, určitou dobu poznával zvyklosti místního trhu a v roce 2014 podíl od svých partnerů za 913,5 milionu dolarů odkoupil.

Čtěte dále:

Čína chce snížit zadlužení podnikového sektoru. Státní podniky převede na akciové společnosti

Ilona Švihlíková: Nový normál nejen pro Čínu

Čínský růst (n)a dluh


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).