Nejsportovnější velké kupé

22. listopadu 2010, 17:23 - Karel Zaoral
22. listopadu 2010, 17:23

Novinka Audi poráží Mercedes i BMW

V nabídce modelů má nová sedmička zaplnit mezeru mezi modelem A6 a nejvyššími patry. Je pravděpodobné, že novinka bude ubírat zákazníky nejen Mercedesu a BMW, ale také oběma vlastním hraničním modelům. Kdo nepotřebuje k životu osmiválcovou A8 a stačí mu u nás nejoblíbenější dieselový třílitr, mimochodem jeden z nejlepších na současném trhu, získá v A7 skvěle vypadající liftback, nazývaný automobilkou sportback a převlečený za velké kupé. Stejně tak původní zákazníci A6, kteří nepreferují kombi, získají v A7 technologicky vybavenější, větší auto.
Design A7 se povedl. Při pohledu z boku má vůz precizně laděné linie, které nezapřou inspiraci v nižší řadě A5. Zadní partie pak trochu připomínají některé prvky z repertoáru Porsche. Karoserie je, jak už je u Audi zvykem, z větší části z hliníku. Testovaný model v provedení quattro byl doplněný o automaticky výsuvné zadní křídlo, které pomáhá přítlaku zadní nápravy, na níž jde za běžných podmínek 60 procent hnací síly. Křídlo se vysunuje při překročení dálničního rychlostního limitu a zmizí, jakmile rychlost klesne pod osmdesát kilometrů v hodině. Manuálně je lze vysunout stiskem tlačítka na karoserii. Pozornost kolemjdoucích poutají i kreativně provedené světlomety, vybavené kromě světla zpátečky technologií LED. Interiér vozu, přístupný širokými dveřmi s bezrámovými okny, je proveden v duchu „typické Audi“. Dokonalé sestavení, ergonomie a technicistní design s péčí o nejmenší detaily na člověka dýchají ze všech stran. O to více zamrzí koncernová snaha šetřit na sdružených ovladačích, jejichž páčky jsou snad i ve fabii. Ve voze se sedí nízko, sedačky jsou dobrým kompromisem sportovního charakteru a pohodlí. Místa vzadu je pro středně rostlé jedince dostatečně, nadprůměrně vysocí ale budou mít problém s prostorem nad hlavou. Pozitivem je velký a skvěle přístupný kufr, jak už to u liftbacků bývá.
A7 pozřela mnoho z technické výbavy vlajkové lodi, až člověka napadá trochu kacířská myšlenka, k čemu vlastně kdo ještě Audi A8 potřebuje. K dispozici je wifi, noční vidění, automatické parkování, audio od společnosti Bang & Olufsen s patnácti reproduktory, head-up displej, adaptivní tempomat, který umí popojíždět v koloně, nebo mapy Google s navigací, která spolupracuje s řídicí jednotkou převodovky. Ta si bere data z mapových podkladů navigace a podle toho řadí. Když ví, že za zatáčkou bude bezprostředně následovat další, zbytečně neřadí na vyšší stupeň a například nechá zařazenou dvojku. A7 má sice v dovětku slovo sportback, nicméně pod linkou by mělo být ještě napsáno, že váží téměř dvě tuny. To v praxi znamená, že sportovat se bude hlavně na německé dálnici. A7 v provedení quattro, vybavená třílitrovým dieselem o výkonu 245 koní a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, je ale i přes svou hmotnost stále sportovnější než její největší konkurenti Mercedes CLS a BMW 5 GT. Mnichovský konkurent pohodlně a rychle odveze dva dospělé a tři řvoucí kojence až na kraj světa, ale sportovní charakter postrádá asi jako Iveta Bartošová sebereflexi. Mercedes CLS už je onačejší soupeř, avšak jeho ambice svazuje neústupná a nevypnutelná elektronika, která dojmy z jinak ambiciózního podvozku dost stírá. Podvozek A7 je docela tuhý. V rychle projížděných ostrých zatáčkách jsou cítit kila velkého auta, ale dobré rozložení hmoty umí nadváhu dobře potlačit. O vyváženou jízdu se stará i pohon všech kol. Mezinápravový samosvorný diferenciál, použitý například u RS5, upřednostňuje při rozdělování síly zadní nápravu. V případě potřeby přenese až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 procent dozadu. Rychlých autem Audi A7 bezesporu je, nicméně k označení za sportovní by to chtělo pár metráků shodit. Elegance je asi hlavním rysem vozu a praktická je A7 také. Když k tomu všemu připočteme velmi nadprůměrnou technologickou výbavu a fakt, že je o čtyři sta tisíc levnější než A8, jde o hodně zajímavou nabídku.

Klady Design
Výbava
Motor
Jízdní vlastnosti

Zápory
Vysoká hmotnost

Tabulka:
Audi A7
Motor: přeplňovaný dieselový šestiválec
Objem: 2967 cm3
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Výkon: 180 kW
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení: 6,3 s
Spotřeba: 6 l kombinovaná
Cena: 1 331 200 Kč základní

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Auta
BMW Z4 Concept byl neoficiálně odhalen těsně před premiérou…
Hyundai ukázal nástupce vodíkového crossoveru ix35. Příští rok dorazí také do Evropy
Volvo, Peugeot, Fiat a další vynechají autosalon ve Frankfurtu. Jsou to pro ně vyhozené peníze
Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá, praktické ale moc není
Technologie
Bitcoin přišel o rekord. Kryptoměnou Ethereum už proudí více transakcí
ČTÚ chce regulovat. Zjistil, že si mobilní operátoři málo konkurují
AMD vydalo speciální ovladač pro horníky. Zrychluje těžbu Etherea na Radeonech
Firefox x64 už je pro uživatele Windows výchozí. Je bezpečnější a stabilnější
AMD Ryzen 3 1200 a 1300X – Čtyřjádra za skvělé ceny (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít