Nejsportovnější velké kupé

22. listopadu 2010, 17:23 - Karel Zaoral
22. listopadu 2010, 17:23

Novinka Audi poráží Mercedes i BMW

V nabídce modelů má nová sedmička zaplnit mezeru mezi modelem A6 a nejvyššími patry. Je pravděpodobné, že novinka bude ubírat zákazníky nejen Mercedesu a BMW, ale také oběma vlastním hraničním modelům. Kdo nepotřebuje k životu osmiválcovou A8 a stačí mu u nás nejoblíbenější dieselový třílitr, mimochodem jeden z nejlepších na současném trhu, získá v A7 skvěle vypadající liftback, nazývaný automobilkou sportback a převlečený za velké kupé. Stejně tak původní zákazníci A6, kteří nepreferují kombi, získají v A7 technologicky vybavenější, větší auto.
Design A7 se povedl. Při pohledu z boku má vůz precizně laděné linie, které nezapřou inspiraci v nižší řadě A5. Zadní partie pak trochu připomínají některé prvky z repertoáru Porsche. Karoserie je, jak už je u Audi zvykem, z větší části z hliníku. Testovaný model v provedení quattro byl doplněný o automaticky výsuvné zadní křídlo, které pomáhá přítlaku zadní nápravy, na níž jde za běžných podmínek 60 procent hnací síly. Křídlo se vysunuje při překročení dálničního rychlostního limitu a zmizí, jakmile rychlost klesne pod osmdesát kilometrů v hodině. Manuálně je lze vysunout stiskem tlačítka na karoserii. Pozornost kolemjdoucích poutají i kreativně provedené světlomety, vybavené kromě světla zpátečky technologií LED. Interiér vozu, přístupný širokými dveřmi s bezrámovými okny, je proveden v duchu „typické Audi“. Dokonalé sestavení, ergonomie a technicistní design s péčí o nejmenší detaily na člověka dýchají ze všech stran. O to více zamrzí koncernová snaha šetřit na sdružených ovladačích, jejichž páčky jsou snad i ve fabii. Ve voze se sedí nízko, sedačky jsou dobrým kompromisem sportovního charakteru a pohodlí. Místa vzadu je pro středně rostlé jedince dostatečně, nadprůměrně vysocí ale budou mít problém s prostorem nad hlavou. Pozitivem je velký a skvěle přístupný kufr, jak už to u liftbacků bývá.
A7 pozřela mnoho z technické výbavy vlajkové lodi, až člověka napadá trochu kacířská myšlenka, k čemu vlastně kdo ještě Audi A8 potřebuje. K dispozici je wifi, noční vidění, automatické parkování, audio od společnosti Bang & Olufsen s patnácti reproduktory, head-up displej, adaptivní tempomat, který umí popojíždět v koloně, nebo mapy Google s navigací, která spolupracuje s řídicí jednotkou převodovky. Ta si bere data z mapových podkladů navigace a podle toho řadí. Když ví, že za zatáčkou bude bezprostředně následovat další, zbytečně neřadí na vyšší stupeň a například nechá zařazenou dvojku. A7 má sice v dovětku slovo sportback, nicméně pod linkou by mělo být ještě napsáno, že váží téměř dvě tuny. To v praxi znamená, že sportovat se bude hlavně na německé dálnici. A7 v provedení quattro, vybavená třílitrovým dieselem o výkonu 245 koní a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, je ale i přes svou hmotnost stále sportovnější než její největší konkurenti Mercedes CLS a BMW 5 GT. Mnichovský konkurent pohodlně a rychle odveze dva dospělé a tři řvoucí kojence až na kraj světa, ale sportovní charakter postrádá asi jako Iveta Bartošová sebereflexi. Mercedes CLS už je onačejší soupeř, avšak jeho ambice svazuje neústupná a nevypnutelná elektronika, která dojmy z jinak ambiciózního podvozku dost stírá. Podvozek A7 je docela tuhý. V rychle projížděných ostrých zatáčkách jsou cítit kila velkého auta, ale dobré rozložení hmoty umí nadváhu dobře potlačit. O vyváženou jízdu se stará i pohon všech kol. Mezinápravový samosvorný diferenciál, použitý například u RS5, upřednostňuje při rozdělování síly zadní nápravu. V případě potřeby přenese až 70 procent hnací síly dopředu nebo až 85 procent dozadu. Rychlých autem Audi A7 bezesporu je, nicméně k označení za sportovní by to chtělo pár metráků shodit. Elegance je asi hlavním rysem vozu a praktická je A7 také. Když k tomu všemu připočteme velmi nadprůměrnou technologickou výbavu a fakt, že je o čtyři sta tisíc levnější než A8, jde o hodně zajímavou nabídku.

Klady Design
Výbava
Motor
Jízdní vlastnosti

Zápory
Vysoká hmotnost

Tabulka:
Audi A7
Motor: přeplňovaný dieselový šestiválec
Objem: 2967 cm3
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Výkon: 180 kW
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení: 6,3 s
Spotřeba: 6 l kombinovaná
Cena: 1 331 200 Kč základní

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče