Nejméně poruch mají německá auta

28. dubna 2008, 00:00 - Erich Handl
28. dubna 2008, 00:00

VÝSLEDKY TESTU - Automobily od německých výrobců jsou nejspolehlivější. Vyplývá to z každoroční statistiky poruchovosti. Souboj značek vyzněl potřetí v řadě ve prospěch značek BMW, Audi, Mercedes a Volkswagen.

V nejnovějších testech spolehlivosti automobilů, které zveřejnil autoklub ADAC, vesměs zvítězily německé značky. Autoklub vyhodnotil více než 2,55 milionu zásahů svých „žlutých andělů“. Ti pomáhají motoristům odstraňovat problémy v terénu. Hodnotily se přitom pouze vozy starší jednoho roku a mladší šesti let. Německé vozy obsadily první příčky v šesti z osmi hodnocených tříd.

Vítězem mezi automobily nižší střední třídy se staly modely BMW 1er, následované Mercedesem třídy B a Audi A3. Ve střední třídě nejlépe dopadly Audi A4, Mercedes C a Volkswagen Passat a ve vyšší třídě Audi A6, Mercedes E a BMW 5er.

Údajná německá pečlivost se zdá být potvrzena i v kategorii sportovních a terénních vozů. První příčku obsadily luxusní Mercedesy SLK před BMW 3er-Cabrio, respektive BMX X3 před typem VW Touareg. Japonské vozy dopadly nejlépe pouze ve třídách malých vozů a malých rodinných vozů (vanů), kde zabodovaly Mitsubishi Colt, potažmo Mitsubishi Space Star. Několik typů ADAC shledal jako mimořádně poruchové. U velkoprostorových limuzín Mercedes Viano a Vito vyrobených v letech 2002 a 2003 připadlo loni 93 oprav na 1000 vozů. Ve střední třídě jsou nejnespolehlivější vozy Renault Laguna ze stejného období a Opel Signum, rok výroby 2004.

Jednoznačně nejčastějšími příčinami poruch na automobilech německých motoristů jsou vybitá baterie a další problémy s elektřinou. Ty způsobily nepojízdnost auta ve čtyřech z deseti případů. Dalšími častými problémy jsou poruchy zapalování (téměř 13 procent všech poruch) a závady motoru. A také pak problémy s koly a pneumatikami, zlobící vstřikovací zařízení a vadné topení či klimatizace.

Nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADAC je japonská Toyota. Některý z vozů v současnosti největšího výrobce automobilů na světě se umístil na prvních příčkách celkem čtyřiatřicetkrát. Dalšími značkami, které se v průběhu let v Německu staly synonymem pro spolehlivost, jsou Mercedes, Audi, Mazda a Mitsubishi. Na chvostu historického žebříčku jsou naopak Fiat, Renault a Opel.

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Auta
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
Technologie
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Legendární John Romero prodává Dooma II. Na diskety se vám i podepíše
WhatsApp začíná podporovat posílání jakýchkoli typů souborů do velikosti až 128 MB
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít