Nejhodnotnější značkou Google, raketově roste Amazon

Adam Štěpánek 08. června 2016, 09:56  -  stp
08. června 2016, 09:56

Tradiční žebříček sta nejhodnotnějších značek BrandZ ovládl v letošním roce Google. Na čelo tabulky se vrátil po roční přestávce, kdy jej předstihl Apple. Jako obvykle jsou na špičce značky z oblasti technologie.

Žebříček sta nejhodnotnějších značek BrandZ, doplněné o rozsáhlou zprávu, sestavují už jedenáctým rokem poradenské firmy Millward Brown a WPP.

Oproti loňskému roku se změnilo pořadí na prvních dvou místech. Apple zažil propad značky o osm procent, naopak Google o 32 procent vyrostl a po roční přestávce je tak opět v čele. Jasně dominují značky z technologického odvětví, kterých jsou mezi prvními pěti čtyři. Vklínila se mezi ně jen telekomunikační firma AT&T.

Top 10 nejhodnotnějších značek
Značka Odvětví Změna hodnoty v % Změna pořadí
1. Google Technologie 32 +1
2. Apple Technologie -8 -1
3. Microsoft Technologie 5 0
4. AT&T Telekomunikace 20 +2
5. Facebook Technologie 44 +7
6. VISA Platby 10 -1
7. Amazon Obchod 59 +7
8. Verizon Telekomunikace 8 -1
9. McDonald's Fast food 9 0
10. IBM Technologie -8 -6

Zdroj: žebříček BrandZ

Nejvíce rostla hodnota značky Amazon, největšího internetového prodejce světa, které analytici vypočítali nárůst o 59 procent. To jí zajistilo skok o sedm míst nahoru a umístění v první desítce. Z ní naopak vypadla Coca-Cola, která zažila mírný propad hodnoty o čtyři procenta.

Jak upozorňuje David Roth, výkonný ředitel WPP, hodnota značek se za posledních jedenáct let zvedla o 133% navzdory následkům světové finanční krize. Nárůst lze přitom pozorovat neustále. Jediným obdobím, kdy se hodnota nezvedla, ale ani neklesla, byly roky 2011 a 2012.

Velký skok o čtrnáct procent vypozorovali analytici v roce 2015. V nejnovějším žebříčku byl zaznamenán nárůst o tři procenta. I to je však podle Rotha obdivuhodné, vzhledem k faktu, že rekordně poklesly ceny ropy a zpomalil se ekonomický růst Brazílie, Ruska a Číny.

Podle Rotha jsou za neustálým růstem hodnoty dva faktory: účel a zkušenost. Účelem a smyslem značky by mělo být víc než jen vydělávání peněz. Ideálně by svým zákazníkům měly dát pocit, že nějakým způsobem zlepšují jejich život a dělají ho variabilnější. To se podle něj projevilo například na variabilitě odvětví dvaceti značek, které si oproti loňsku nejvíce polepšily. Jsou mezi nimi například již zmíněný Amazon ale také obchod s domácími potřebami Home Depot nebo pizzerie Domino’s Pizza.

S účelem souvisí i zkušenost, kterou zákazníkům poskytuje značka mimo své produkty. Proto jsou podle tvůrců žebříčku důležité například promo akce nebo specializované obchody.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít