Nejen nové modely, ale také kvalita

18. srpna 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín
18. srpna 2003, 00:00

Veletrhy Styl a KABO jsou jediné, které na brněnském Výstavišti dvakrát do roka nabízejí nejen přehlídku módy, kvalitních oděvů, textilu, obuvi, ale také možnost setkání lidí z oboru.

Pořadatelé slibují: Nebude den bez módní přehlídky

Veletrhy Styl a KABO jsou jediné, které na brněnském Výstavišti dvakrát do roka nabízejí nejen přehlídku módy, kvalitních oděvů, textilu, obuvi, ale také možnost setkání lidí z oboru.

Obchodníkům představují nový sortiment, který mohou nabízet ve svých prodejnách. A návštěvníkům z řad široké veřejnosti poskytují třeba „jen“ inspiraci co na sebe a co by jim slušelo. Za deset let konání těchto mezinárodních veletrhů se podařilo vybudovat z nich největší veletrhy módy v České republice, s významem pro celý region střední a východní Evropy.

Zájem zahraničí

Dokladem toho je pravidelná účast téměř 900 firem, které prezentují kolekce prakticky z celého světa. Návštěvníci - hlavně odborníci - přijíždějí ze 30 zemí. Pořadatelé očekávají, že obdobný zájem bude i na letošním letním veletrhu, který začíná tento týden v úterý. Vysoký počet zahraničních firem i zahraničních návštěvníků naznačuje, že jsou pro ně tyto veletrhy jedinečným místem vstupu na český trh a trhy okolních zemí. Mezi pravidelné účastníky na veletrzích Styl a KABO patří výrobci i módní návrháři ze zemí Evropské unie. V současnosti lze ale očekávat, že ještě dále poroste zájem těch zahraničních firem, jejichž mateřské země v EU nejsou a ani jimi nebudou po rozšíření „patnáctky“ na „pětadvacítku“ v květnu příštího roku. Svůj podíl na tom má zřejmě nejen to, že Česká republika se stane členem Unie, ale asi také očekávané zrušení některých obchodních bariér, které by v relativně krátké době měly padnout a tím umožní lepší pronikání levných textilů z Asie na evropský trh.

Výběr pro obchod i inspiraci

Tak jako každý rok i letos bude na veletrzích Styl a KABO řada doprovodných akcí. Nebude snad dne, aby se v Brně v době konání veletrhů nekonala nějaká módní přehlídka. Část doprovodných akcí je zaměřena na mladé tvůrce oborů na těchto veletrzích zastoupených. Ať již je to třeba přehlídka tvorby studentů odborných škol či doprovodná expozice Mladý módní návrhář obuvi. Snad žádný odborný veletrh se neobejde bez doprovodných akcí vzdělávacího charakteru. České firmy v současné době bude asi zajímat především seminář nanejvýš aktuální: „Česká firma v EU - hrozba či šance, zisk či ztráta,“ který 20. srpna pořádá Svaz obchodu.

Důraz na kvalitu

Gestorem veletrhu Styl je Asociace textilního oděvního-kožedělného průmyslu (AT OK), veletrhu KABO pak Česká obuvnická asociace (ČOA). Ty také budou v Brně zastoupeny svým stánkem. Stánek ATOK se na letošní srpnový ročník veletrhů chystá se speciální akcí, která má podpořit program Česká kvalita. Právě na kvalitu jako jeden z hlavních konkurenčních předpokladů klade ATOK ve své činnosti důraz. Proto je také aktivní v propagaci programu Česká kvalita, který má zavést jednotný systém důvěryhodnosti značek kvality, podpořit domácí výrobce, kteří dbají na kvalitu své produkce, zlepšit image českých firem, zvláště v zahraničí a zlepšit informovanost spotřebitelů o nabídce kvalitních výrobků a služeb. Textil v tomto projektu reprezentuje značka „QZ - Zaručená kvalita“, v obuvnickém sektoru je to pak „žirafa“. Letošní veletržní stánek ATOK bude upraven tak, že se propojí se stánkem Svazu obchodu a cestovního ruchu. V tomto prostoru bude vystupovat taneční skupina, která bude propagovat značky kvality a výrobky. Podpořit projekt kvality samozřejmě nemá jen tato akce, ale i činnost pracovníků na stánku ATOK - třeba i tím, že zde budou přístupné veškeré informace týkající se této značky kvality a možností jak ji získat, event. podmínek, které výrobky s touto značkou musely splnit.

„Mrzí mě, že sem některé firmy nejezdí, protože veletrh je hrozně důležitý pro to, abychom se potkali jako lidé z jedné branže, abychom si vážili jeden druhého a nedívali se na ostatní jen jako na konkurenci. V Brně si vyměňujeme názory, kontaktujeme se s návrháři, a to všechno je velmi potřeba.“

Anna Motlíková, ředitelka Steilmann Praha na únorovém veletrhu Styl a KABO

Fakta o veletrzích

Ročník: 22.

Termín: 19.-21. 8. 2003

Místo: Výstaviště Brno

Pořadatel: Veletrhy Brno, a. s.

Gestoři: Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu (Styl), Česká obuvnická asociace (KABO)

Otevírací doba: 9.00-18.00 hod.

Ceny vstupenek: 220 Kč (19.-20. 8. - odborné dny), 50 Kč zlevněné (školy), 100 Kč (21. 8. - veřejnost) Nomenklatura Styl: dámská a pánská konfekce, kůže a kožešiny, dětské oblečení, mladá móda, sportovní oblečení, módní doplňky, textilní materiály, metráž, galanterie, vybavení výloh, prodejen a skladů.

Nomenklatura KABO: obuv, kožená galanterie a sedlářské výrobky, doplňkový sortiment, zařízení pro obuvnickou a kožedělnou výrobu, vybavení obchodů, literatura, služby, instituce.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče