Nejen Bernard těží z horka

20. července 2009, 00:00 - jbn, ČTK
20. července 2009, 00:00

Každý horký den znamená pro pivovarníky šanci, jak zlepšit své prodeje. Platí to pro velké i malé pivovary. Ve vedrech se přitom prodává dobře nejen klasické pivo, ale i nealko nebo speciality.

Autor: Jakub Stadler

Humpolecký Rodinný pivovar Bernard zvýšil meziročně v prvním pololetí výstav o 5,2 procenta na 95 688 hektolitrů. Vyšší odbyt se týkal piva v láhvích i nealkoholického piva. Dobře se prodával také nový sladový nápoj s příchutí švestky, řekl mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek. Tržby za pivo meziročně stouply o osm procent na 168 milionů korun. Prodej piva podle Mikuláška hodně závisí na počasí. „Například v dubnu, kdy bylo nádherně, prodal pivovar svůj dosavadní měsíční rekord - 20.600 hektolitrů,“ uvedl.

O něco víc piva než před rokem posílá Bernard také do zahraničí. „Jedná se především o Skandinávii. Zde pivovar získal nové trhy v Norsku a rozšířil distribuci ve Švédsku,“ přiblížil Mikulášek. Pivo Bernard začal nabízet i jeden z obchodních řetězců ve Velké Británii. Tamní zákazníci mohou ochutnat jantarové nealkoholické pivo a speciální černé pivo. Největší množství humpoleckého piva ale tradičně směřovalo na Slovensko.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče