Nejdražší lokalita v zemích Visegrádské čtyřky? Václavské náměstí a Na Příkopě v Praze

23. dubna 2012, 12:50 - Profit, TZ, kmb
23. dubna 2012, 12:50

Václavské náměstí a ulice Na Příkopě jsou v regionu zemí Visegrádské čtyřky nejvýznamnější nákupní ulicí typu high-street. Pražská ulice Pařížská je pak nejdražší lokalitou pro obchody luxusních značek v tomtéž regionu.

 

 Foto: Profimedia

Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá, je co do svého rozsahu fyzicky limitován a některé jeho části obchodníci vnímají jako atraktivnější.

K nejvyhledávanějším patří třída Na Příkopě a dolní část Václavského náměstí – zejména jeho levá strana (stojíme-li na Můstku). Kvůli převisu poptávky po obchodních prostorech nad limitovanou nabídkou právě v této lokalitě obchody postupně obsazují obě strany Václavského náměstí. S otevřením nákupního centra Palladium se nákupní třída přirozeně prodloužila dále k náměstí Republiky a do určité míry i Na Poříčí. Díky tomu, že limitované nabídce obchodních prostor Zlatého kříže, se obchody „přelévají“ i do vedlejších ulic, které bývaly z hlediska maloobchodu vnímány jako méně atraktivní.

Nájemné za obchodní jednotku o ploše 100 m2 na této nákupní třídě činí přibližně 180 EUR/m2/měsíc, což je dvakrát či dokonce třikrát více než nájemné nejdražších jednotek v nejlepších pražských nákupních centrech. Z obchodů na Václavském náměstí a ulici Na Příkopě se často stávají vlajkové lodi daných značek na českém trhu. Pražská ulice Na Příkopě je s vyjímkou Rakouska nejdražší nákupní ulicí ve střední Evropě.

V současné době se oblast Václavského náměstí a ulice Na Příkopě dynamicky mění. Řada domů se renovuje či přestavuje a vznikají tak prostory pro nové obchody. V nejbližší době otevřou své prodejny firmy Carpisa, Pandora a Reserved. Nové maloobchodní prostory nabídnou nové projekty Diamant, Na Příkopě 14, Václavské náměstí 47, budova Živnobanky Na Příkopě 20 či Palác Rapid na 28. Října 13,“ říká Beatrice Mouton, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle pro střední a východní Evropu.

V obchodech lokality Zlatého kříže nakupuje široké spektrum zákazníků: lidé pracující v centru Prahy, lidé žijící a pracující v širším centru Prahy, turisté i návštěvníci české metropole. Zlatý kříž navíc zůstal oblíbenou destinací pro víkendové nákupy Pražanů obecně. Vysoká návštěvnost této lokality pozitivně ovlivňuje také rozvoj maloobchodu v sousedních ulicích jako např. v ulici 28. Října, na Jungmannově náměstí, v Havířské ulici či na náměstí Republiky. Z proudu kupujících těží také nákupní pasáže. Zmínit lze třeba Galerii Myslbek, Pánskou pasáž a Slovanský dům, které se zaměřují na značky vyšší střední úrovně a rozšiřují tak nabídku. Další mikrolokalitou, kde se koncentrují značky vyšší úrovně hraničící s luxusem, je Havířská ulice, kde jsou obchody např. firem Max Mara, Cerrutti, Baldinini, FreyWille a brzy také Burberry. 

Praha je se svými ulicemi Na Příkopě a Pařížská v postkomunistických zemích středoevropského regionu zcela ojedinělá. Ve všech ostatních hlavních městech střední a jihovýchodní Evropy dominují maloobchodu nákupní centra, která se nachází i v samém středu těchto měst. Praze se blíží jen Budapešť, kde na Váci utca sídlí prodejny zboží střední cenové úrovně, a v ulici Andrássy obchody luxusních značek,“ dodává Beatrice Mouton a pokračuje: „Trh nákupních center je v České republice rozvinutý a výstavba nových center se ve srovnání s předchozími lety významně zpomalila. Nákupní třída v hledáčku vhodných míst pro své reprezentativní obchody stále zůstává. Mezinárodní maloobchodní řetězce, které zvažují vstup na český trh, vždy požadují prostory na hlavní nákupní třídě nebo v renomovaných nákupních centrech. I když je to pro majitele těchto nemovitost příležitost obměnit skladbu nájemců, ne vždy ji využívají. Do budoucna tak očekáváme silnou poptávku po prodejních prostorech na předních nákupních třídách, jak to naznačují nově otvírané značkové obchody firem Tiffany, Bvlgary či Pandora.

Nejvyšší nájemné dosahované na nákupních třídách v Praze

(za jednotku o ploše 100 m2 ve vyhledávané části této lokality)

Na Příkopě180 EUR/m2/měsíc
Václavské náměstí (Na Můstku, vlevo)120 EUR/m2/měsíc
Pařížská125 – 140 EUR/m2/měsíc

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít