Neignorovatelný fenomén

19. dubna 2011, 18:03 - Luis Antonio Malvido
19. dubna 2011, 18:03

Manažerský panel

Digitální média a sociální sítě jsou již nutností a standardem mezi běžnými uživateli. Jejich význam ovšem raketově nabírá na důležitosti i ve firemní sféře. V dřívějších dobách vytvářel mediální povědomí o firmě tiskový mluvčí. Dnes tuto roli může převzít prakticky kdokoliv a jeho názor bude díky sociálním sítím dostupný během minuty tisícům lidí. Před pěti lety platilo, že firma, která nemá svou webovou prezentaci, neexistuje. V dnešní době spoustu rolí firemního webu nahrazují korporátní stránky daného podniku na Facebooku. V technologicky osvícenějších firmách se dnes také „nosí“ vlastní kanál na YouTube, Twitteru či bohaté zaměstnanecké portfolio na síti LinkedIn. Bohužel často brání aktivnímu využívání sociálních médií v podnikové komunikaci neznalost a neochota manažerů těmto nástrojům moderní komunikace porozumět. Funguje zde fenomén jakési generační technologické bariéry. Lidem, kteří vyrůstají v době rozvoje určité technologie, tato přejde snadno do krve, zatímco pokud se s ní potkáme až v aktivním věku, máme sklon ji ignorovat či podceňovat její význam coby hračky pro pár vyvolených. Přitom pokud touto krátkozrakostí trpí vedení firmy, které vytváří celou její filozofii, výrazně své organizaci škodí. Prvním předpokladem pro úspěšné zvládnutí firemní komunikace na sociálních sítích je proto pružné složení managementu firmy, ve kterém by se měly mísit zkušenosti se schopností rychle absorbovat trendy moderní doby a uplatnit je v praxi. Celková efektivnost využití sociálních médií samozřejmě vzrůstá se vzdělaností všech zaměstnanců v této oblasti. Díky sociálním sítím tvoří celá společnost úzce propojený celek. Firma je tak jejich součástí, ať už si tuto možnost zvolí nebo ne. Riziko spojené s tím, jak je společnost vnímána veřejností skrze příspěvky a statusy vlastních zaměstnanců, považuji naopak za výzvu k zamyšlení se nad samotnou firmou a k případnému vylepšení. Odměnou za vytvoření dobře promazaného soukolí komunikace skrze digitální a sociální média je však pro danou společnost jedinečná možnost odlišit se od konkurence a dokonale poznat svého zákazníka. Tyto benefity jsou ve vysoce konkurenčním prostředí naší doby často klíčové a rozhodují o úspěchu či neúspěchu celé firmy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít