Neignorovatelný fenomén

19. dubna 2011, 18:03 - Luis Antonio Malvido
19. dubna 2011, 18:03

Manažerský panel

Digitální média a sociální sítě jsou již nutností a standardem mezi běžnými uživateli. Jejich význam ovšem raketově nabírá na důležitosti i ve firemní sféře. V dřívějších dobách vytvářel mediální povědomí o firmě tiskový mluvčí. Dnes tuto roli může převzít prakticky kdokoliv a jeho názor bude díky sociálním sítím dostupný během minuty tisícům lidí. Před pěti lety platilo, že firma, která nemá svou webovou prezentaci, neexistuje. V dnešní době spoustu rolí firemního webu nahrazují korporátní stránky daného podniku na Facebooku. V technologicky osvícenějších firmách se dnes také „nosí“ vlastní kanál na YouTube, Twitteru či bohaté zaměstnanecké portfolio na síti LinkedIn. Bohužel často brání aktivnímu využívání sociálních médií v podnikové komunikaci neznalost a neochota manažerů těmto nástrojům moderní komunikace porozumět. Funguje zde fenomén jakési generační technologické bariéry. Lidem, kteří vyrůstají v době rozvoje určité technologie, tato přejde snadno do krve, zatímco pokud se s ní potkáme až v aktivním věku, máme sklon ji ignorovat či podceňovat její význam coby hračky pro pár vyvolených. Přitom pokud touto krátkozrakostí trpí vedení firmy, které vytváří celou její filozofii, výrazně své organizaci škodí. Prvním předpokladem pro úspěšné zvládnutí firemní komunikace na sociálních sítích je proto pružné složení managementu firmy, ve kterém by se měly mísit zkušenosti se schopností rychle absorbovat trendy moderní doby a uplatnit je v praxi. Celková efektivnost využití sociálních médií samozřejmě vzrůstá se vzdělaností všech zaměstnanců v této oblasti. Díky sociálním sítím tvoří celá společnost úzce propojený celek. Firma je tak jejich součástí, ať už si tuto možnost zvolí nebo ne. Riziko spojené s tím, jak je společnost vnímána veřejností skrze příspěvky a statusy vlastních zaměstnanců, považuji naopak za výzvu k zamyšlení se nad samotnou firmou a k případnému vylepšení. Odměnou za vytvoření dobře promazaného soukolí komunikace skrze digitální a sociální média je však pro danou společnost jedinečná možnost odlišit se od konkurence a dokonale poznat svého zákazníka. Tyto benefity jsou ve vysoce konkurenčním prostředí naší doby často klíčové a rozhodují o úspěchu či neúspěchu celé firmy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Horko v práci? 5 tipů, jak na něj vyzrát
Aplikace na dovolenou: překladače a průvodci
Až pojedete autem k moři: 6 tipů, jak jezdit ekonomicky
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Výrobci základních desek objevili průlomové chlazení napájecích kaskád. Díky Youtuberům
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít