Article, show

Nechceme spotřební daň

02. ledna 2007, 00:00 - (eha)
02. ledna 2007, 00:00

PRODEJCI LPG:Distributoři LPG se nechtějí smířit s tím, že propan-butan bude jako palivo do motorů aut i nadále zatížen spotřební daní. Jejich zástupci si proto na konci minulého roku stěžovali na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.Český parlament schválil v prosinci novelu zákona o spotřebních daních.

**PRODEJCI LPG:

Distributoři LPG se nechtějí smířit s tím, že propan-butan bude jako palivo do motorů aut i nadále zatížen spotřební daní. Jejich zástupci si proto na konci minulého roku stěžovali na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Český parlament schválil v prosinci novelu zákona o spotřebních daních. Ta od letošního roku zavádí nulovou sazbu u zemního plynu pro dopravu. Za stejné zvýhodnění lobbovali u politiků i zástupci prodejců LPG, ale méně úspěšně.

Výrobci LPG nyní žádají stejné podmínky, tedy nulovou daň. „Žádáme o narovnání podmínek hospodářské soutěže. Stát se zavázal podporovat alternativní méně škodlivá paliva, do kterých propan-butan rozhodně patří,“ prohlašuje tajemník České asociace LPG Alexandr Svoboda. Podle něj je v zemích, kde platí nulová sazba u zemního plynu pro dopravu, podobně zvýhodněn i propan-butan. „Tato diskriminace nás může zničit,“ varuje tajemník. Generální sekretář České plynárenské unie Josef Kastl ale oponuje. „Podpora zemního plynu v dopravě v Česku vychází z uzavřené dohody plynárenských společností se státem z loňského března. V ní se firmy mimo jiné zavázaly vybudovat 100 plnicích stanic v hodnotě jedné miliardy korun,“ říká Kastl. „Nemáme žádné pravomoci, abychom měnili rozhodnutí zákonodárného sboru. Proti zákonům jsme krátcí,“ upozorňuje předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina.

Svoboda míní, že LPG je pro pohon motorů vhodnější než zemní plyn. „Ten se při přepravě musí stlačit či zchladit, zatímco propan-butan je možné převážet bez větších komplikací,“ říká. S tím ale Kastl nesouhlasí. „Na rozdíl od snadného napojení u zemního plynu na plynovod, LPG je dopravován cisternami a v případě nehody nebo havárie může kontaminovat půdu,“ upozorňuje Kastl.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít