Nečekejte revoluci!

13. října 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ
13. října 2003, 00:00

MARTIN LINHART Z PRAŽSKÉ CENTRÁLY ZASTOUPENÍ FORDU NA ČESKÉM ÚZEMÍ TVRDÍ, ŽE TRANSIT JE UŽ DVANÁCT LET NA ČELNÍM MÍSTĚ PRODEJNOSTI UŽITKOVÝCH VOZŮ NA TUZEMSKÉM TRHU. PŘITOM ALE KAŽDÝM SLOVEM DOKLÁDÁ, JAK JEHO ZNAČKA BOJUJE O TO, ABY SE I KAŽDÝM DETAILEM TRANSIT TLAČIL PŘED KONKURENCI, KTERÁ SE SNAŽÍ ZLE DOTÍRAT.

Jaký je dnes typický prodávaný Transit?

To snad ani nelze říct, protože dnes je v nabídce vůz se třemi variantami rozvoru, čtyřmi ložnými plochami, předním nebo zadním pohonem a is těmi dalšími možnostmi bez problému dáme dohromady přes stovku variant tohoto vozu.

Vozy pro ČR asi nejsou montovány v USA?

Prakticky už všechny jsou kompletovány v Turecku.

Turecko a jeho hospodářství není pro české ucho zrovna pochvalou kvality.

Pravdou je, že továrna, kterou v Turecku Ford postavil, je jedna z nejmodernějších na světě s mimořádně vysokou mírou robotizace. Nemáte-li důvěru v tureckého dělníka, vězte, že Transit je dílem spíš programu počítačem řízeného automatu.

Konkurence se snaží dostihnout Transit především po technické stránce. Co považujete za jeho momentální výhodu?

Má bezkonkurenčně nejnižší provozní náklady přepočtené na jeden kilometr. Nemluvím přitom ale jen o spotřebě paliva. Do nákladů, jak každý podnikatel dobře ví, se promítne i nákup, pojištění, servisní prohlídky, oleje, výměna brzdových destiček atd.

Kdy přijde nová generace Transitu? Nebo alespoň modernizace, facelift?

Užitková auta nejsou jako osobní, která se obměňují podstatně častěji. Mnoho podniků nakupuje tutéž dodávku poté, co té předchozí doběhl leasing. A chce přitom tentýž model, tutéž verzi a stejný motor. Proč? Protože potřebují spolehlivě jezdit a ne znovu ověřovat, zkoušet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít