Názor: I malá firma může přilákat špičkové lidi

14. listopadu 2012, 07:54 - Jon Hill
14. listopadu 2012, 07:54

Často se setkávám s názorem, že malý či střední podnik nemá šanci přilákat do svých řad opravdové odborníky a schopné lidi. Není to pravda. V mnoha případech je ale třeba přehodnotit náborovou strategii.

Největší chybou, kterou může malý či střední podnik udělat, je pokusit se při hledání zkušených zaměstnanců konkurovat na pracovním trhu velkým nadnárodním společnostem. Velké korporace mají vysoké náborové rozpočty, díky reklamě dominují on-line pracovním portálům, mohou nabídnout strukturované školení a definované kariérní postupy s možností zahraničních příležitostí a multikulturního prostředí.

Ani situace větších společností ale není v tomto směru jen „růžová“. Jejich personalistům sice denně přichází mnoho žádostí o práci, často je to ale od lidí, kteří hledají jakékoli pracovní místo a jsou nedostatečně kvalifikovaní. Nebo nejsou ve svém stávajícím zaměstnání šťastní. Šťastní lidé mají tendenci být ve své práci dobří. A je třeba si uvědomit, že spokojenost v zaměstnání nezávisí na velikosti firmy.

Menší zaměstnavatelé musejí být schopni odložit své prvotní „mindráky“ stranou a naučit se výhodně prodat vše, co potenciálním zaměstnancům nabízejí. Pokud mají kvalitní výrobek nebo poskytují zajímavou službu, která vyžaduje kreativní zaměstnance s otevřenou myslí, pak se tak musejí i prezentovat. Dobře to funguje s absolventy, kteří takové příležitosti po svém prvotním rozčarování z korporátního kolosu hledají. Menším firmám se tedy vyplatí zaměřit se na univerzity a vybrat si studenta, který u nich absolvuje stáž a získá cenné pracovní zkušenosti specifické pro konkrétní firmu.

Důležité je vytipovávat si vhodné jedince pro pozici a být s nimi ohledně nové práce v kontaktu. Pomoci mohou i dodavatelé a obchodní partneři. Často se jich stačí zeptat – a najednou je ve hře nadějný kandidát.


Čtěte také:

Názor: Kdo půjde na oběd a kdo do vězení?


Dobrou zprávou je, že v současné době roste nezájem o to, stát se takzvaným „firemním oblekem“. Mnoho zkušených kandidátů či absolventů hledá pracovní příležitosti, ve kterých by mohli svobodně využívat svou kreativitu spíše než být „jen dalším zaměstnancem“. I na tom může menší firma úspěšně založit svou náborovou strategii.

Autor Jon Hill je generálním ředitelem společnosti Hays pro ČR a SR, působící v oblasti lidských zdrojů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Týkají se vás nedoplatky na daních? Pozor, exekutoři už je začali vymáhat
Budete platit daň z příjmu z prodeje nemovitosti?
Do čeho investovat, abychom ušetřili
Auta
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Už i Hyundai přechází na uhlíková vlákna, prozrazuje nový patent
Mazda představila svou Škodu Kodiaq. Sedmimístná CX-8 ale do Evropy nemíří
Hyundai i30 N se už vyrábí. Do konce roku vznikne pouze 1450 exemplářů
Technologie
Na nereferenční Radeony RX Vega se může čekat až do půlky října, výrobci nemají čipy
Některé počítače HP se po servisní aktualizaci Windows 10 spouští 10 minut
Tohle by mohla být revoluce. Pi Charger slibuje první opravdu pohodlné bezdrátové nabíjení
Ovladač od Nvidie způsobuje problémy s Nočním osvětlením [Windows Insider]
Naděje v kauze drahých pamětí. Výrobci DRAM konečně investují do zvýšení kapacit
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít