Naučte se šetřit

01. listopadu 2009, 01:00 - Tomáš Johánek
01. listopadu 2009, 01:00

Drtivá většina malých, středních i velkých firem dnes řeší zásadní problém – jak stlačit na minimum firemní náklady a přitom neohrozit samotný chod firmy.

Autor: Allianz

Jedním z řešení, jak ušetřit na provozu firemního autoparku, je jezdit bezpečně a hospodárně. Cestu k tomuto cíli ukazuje například projekt ECODrive společnosti LeasPlan.

Řada českých firem utrácí za palivo do svých automobilů mnohem více, než by musela. Tréninkem úsporné jízdy pro své řidiče by firmy mohly dosáhnout snížení těchto nákladů i o více než 25 procent. Prokázaly to kurzy bezpečné a hospodárné jízdy spojené s testy, které pro své zákazníky uspořádala na mosteckém autodromu společnost LeasePlan, zabývající se poskytováním operativního leasingu včetně všestranné správy firemních vozových parků. Na jedné Octavii 1,9 TDI lze za rok při dnešních cenách nafty ušetřit při nájezdu 40 tisíc kilometrů více než 13 tisíc korun.

Většina řidičů úsporně jezdit neumí

„Jak ukazují zkušenosti našich klientů, většina řidičů služebních automobilů pravidla hospodárné jízdy buď nezná, nebo nedodržuje. Firmy tak ročně zbytečně přicházejí o statisíce,“ komentuje tuto problematiku Martin Mitterwald, generální ředitel společnosti LeasePlan. Firma, která má ve svém autoparku deset Octavií 1,9 TDI, za rok zaplatí při spotřebě udávané v technickém průkazu a při nájezdu 40 tisíc kilometrů zhruba 540 tisíc korun. Při dodržování pravidel úsporné jízdy ale tato částka podle testu společností LeasePlan a ECODrive klesne na 407 tisíc korun. U firmy se sto automobily se uspořená částka za rok vyšplhá dokonce na více než 1 300 000 korun. A to je ještě zapotřebí připočíst ušetřené náklady na opotřebené pneumatiky, spojky či brzdy, které při nehospodárné jízdě značně trpí.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít