Nástup elektromobilů: Svět na baterky

22. července 2012, 09:00 - Dalibor Dostál
22. července 2012, 09:00

Elektromobily jsou zatím pro většinu zákazníků nedostupné kvůli vysoké ceně a malému dojezdu. Objevy v laboratořích však mohou zvýšit dojezd těchto „aut na baterky“ ze 150 až na tisíc kilometrů.

 

Foto: PROFIT

Revoluce ve výzkumu baterií může navíc přinést i zásobárny energie pro obnovitelné zdroje a nezávislost vyspělých zemí na rizikových regionech bohatých na ropu.

Tranzistorové rádio, kapesní svítilna nebo autíčko na dálkové ovládání. To bylo dlouhá desetiletí nejčastější použití pro baterie. Z praktického ani ekonomického hlediska nehrály žádnou klíčovou roli. Snad s výjimkou těžkých, olověných baterií, bez kterých by automobily se spalovacími motory nedokázaly nastartovat.

Do hlavní role postavil baterie až rozvoj elektroniky v posledních patnácti letech. Především mobilních telefonů a notebooků. Právě na vývoji těchto přístrojů mohly miliony uživatelů vidět, jaké možnosti zdokonalování baterií dává.

Jak se za poslední roky změnil svět elektromobilů?

Kolik kilometrů vydrží současné baterie?

Proč mají výhodu malé flexibilní firmy?

A dočkáme se jednou i aut na síru?

Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte v pondělním čísle týdeníku PROFIT.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče