Následník Almery přijíždí

28. května 2007, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
28. května 2007, 00:00

NISSAN TIIDA Japonská automobilka Nissan v poslední době ztrácela dech. Stárnoucí Almera v ostře sledovaném segmentu vozů střední třídy konkurenci nestačila, čekalo se na nástupce: Nissan Tiida. Nestálý příliv. Tak lze přeložit výraz Tiida, který si japonská automobilka zvolila jako název pro svůj nový model.

NISSAN TIIDA Japonská automobilka Nissan v poslední době ztrácela dech. Stárnoucí Almera v ostře sledovaném segmentu vozů střední třídy konkurenci nestačila, čekalo se na nástupce: Nissan Tiida. Nestálý příliv. Tak lze přeložit výraz Tiida, který si japonská automobilka zvolila jako název pro svůj nový model. Ten se na vybrané evropské trhy, mezi kterými je i český, dostane v červnu. V polovině května se s ním novináři mohli seznámit v polském Krakově. POUZE JEDEN DIESEL Tiida zaujme každého zákazníka, který hledá konvenčnější typ vozu a klade důraz na tradiční hodnoty jako pohodlí, vnitřní prostor a snadné ovládání. K dispozici bude jako čtyřdveřový sedan nebo jako pětidveřový hatchback. Z motorů je na výběr ze dvou zážehových agregátů o objemu 1,6 a 1,8 litru a jednoho vznětového jeden a půl litru. Motory spolupracují s pěti nebo šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně také se čtyřstupňovým automatem. Tiida má ambice stát se rodinným vozem. Tomu nasvědčuje jak prostorný interiér, tak zejména u sedanu velice slušný zavazadlový prostor a bohatá standardní výbava. U hatchbacku je zavazadlový prostor skromnější, lze jej na druhou stranu lépe využít a posunutím zadních sedadel i zvětšit. Samozřejmostí je též bezpečnostní výbava tvořená systémem ABS s brzdovým asistentem a čtyřmi airbagy. ESP je dostupný volitelně u všech verzí. MALÝ, ALE DRAVÝ Tolik teorie, nastává praxe. Ač zvenku Tiida rozhodně nebudí dojem něčeho výjimečného, při usednutí do pohodlných sedaček ať už vpředu nebo vzadu zaujme prostorný interiér, který pro vozy tohoto segmentu rozhodně nebývá pravidlem. Vnitřní prostor je dokonce větší než u takových vozů, jako je VW Passat nebo Opel Vectra. Palubní deska je podřízena v maximální míře především funkčnosti, pouze navigační systém dodávaný v rámci volitelné výbavy vyžaduje více pozornosti řidiče, než by bylo při řízení auta potřebné. Ze dvou testovacích motorů - obou benzinových - dosahoval lepší dynamiky ten menší. Ten také při najetí zhruba stejné porce kilometrů oběma modely ukázal o půl litru nižší spotřebu provozu. Motor v kabině prakticky není slyšet, stejně jako rázy od kol. Tajemstvím zatím je, zda Tiida bude na českém trhu k dispozici také v tolik podnikatelsky populární verzi N1. |TECHNICKÉ ÚDAJE Nissan Tiida 1,6 l hatchback objem motoru 1598 ccm výkon 81 kW maximální rychlost 195 km/hod průměrná spotřeba 6,9 litru objem kufru 272/463 l cena** 424 900 Kč |

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče