Náš zákazník, náš pán

13. října 2009, 14:54 - Ivan Pilný
13. října 2009, 14:54

Budování důvěry je investice do budoucnosti

Jediný, kdo do vaší firmy přináší peníze, je zákazník. To je obecná pravda, kterou je třeba respektovat zejména v době krize. Firmy na českém trhu soutěží o zákazníky tím nejjednodušším, na českém trhu relativně dobře fungujícím způsobem – snižováním cen. Strategie, byť pro zákazníka příjemná, vyvolává cenové války a je pro řadu firem likvidační. Díky internetu a vyhledávačům zaměřeným na cenu se šíří rychleji než pandemie.
Je cena opravdu to jediné, co nám přitahuje spokojené klienty? Své zákazníky bychom neměli naštvat. Banální, ale vzpomeňte si na hovory s pracovníky call center nebo pokusy o reklamace výrobků. Nepoučujte své zákazníky, neříkejte jim, že se chovají neprofesionálně, neraďte jim, aby se uklidnili. Nenechte se rozčílit, nezdůrazňujte chyby zákazníků a jejich podíl na vzniku potíží. Nevyhýbejte se řešení problému, nejlépe přímo na místě. Neprovokujte zbytečnými výmluvami, bývají průhledné a frustrace nespokojeného zákazníka narůstá. Nehledejte postup, který je výhodnější pro vás, ale nevýhodný pro kupujícího. To, že nevíte, jak zařídit nápravu, zákazníka nezajímá, přišel k vám vyřešit svou situaci. Koupě a kontakt s vámi by měl být pro zákazníka zážitek. Chcete přece, aby přišel znovu, nebo dokonce vás doporučil známým. Při prodeji fungují reference a certifikáty zdůrazňující kvalitu. Vyplatí se být čestný a upřímný a respektovat, která služba nebo výrobek je pro zákazníka lepší, i když to není ta nejdražší. Budování důvěry je investice do budoucnosti. Vytváření dobrých osobních vztahů je základem a motivací pro zákazníka, aby příště přišel znovu k vám a nezkoumal jen, kdo je nejlevnější na trhu.
Investujte do vzdělávání zaměstnanců. Měli by si uvědomit vazbu mezi svojí mzdou a svým chováním k zákazníkům. V době narůstající nezaměstnanosti jsou vaše požadavky na zaměstnance nejen oprávněné, ale také snadněji dosažitelné, můžete si vybírat. Navíc téměř každý z nás vystupuje v obou rolích, jednou prodává a podruhé nakupuje. Samozřejmostí by mělo být, abychom sami akceptovali požadavky, které klademe na druhé.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít