Menu Zavřít

Náš systém umí komunikovat

20. 6. 2005
Autor: Euro.cz

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn.

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn. * Má vaše firma nějakou specialitu, odlišující ji od ostatních na tuzemském trhu? Používáme on-line systém eKurýr, který byl původně určen pro internetové obchody. Náš obchodní model byl založen na transakčním poplatku, nicméně e-shopů bylo příliš málo na to, aby byl ekonomicky zajímavý. Proto jsme systém eKurýr trochu zcivilnili a nabídli ho jako klasickou kurýrní službu. Poměrně rychle jsme se na trhu etablovali. Nyní patříme mezi pět největších kurýrních společností na českém trhu. * Popište, jak váš systém funguje. Kurýra můžete objednat přes internet, což samozřejmě je možné i u jiných kurýrních služeb, ale jen náš systém pracuje v režimu on-line. Klientovi vypočítá cenu a informuje ho o tom, kdy byla zásilka doručena. Zákazníkovi rovněž pošle fotku kurýra, aby věděl, že přijde náš člověk, a ne nějaký vagabund v montérkách. Zákazník může pod heslem vstupovat do naší internetové databáze a sledovat přepravu zásilky. * Jaký je zájem o takové služby?

Trh se dá rozdělit na dva druhy zákazníků: Ty, co jdou vyloženě po ceně a nezajímají se, co umí internetová aplikace. Drobným klientům stačí někdo, kdo doručí zásilku. Druhou skupinu tvoří velká klientela, které více záleží na tom, aby byla zásilka doručena s určitou úrovní. Jde jim o to, aby k jejich zákazníkovi nepřišel člověk umaštěný a od bláta. Velká firma chce navíc vědět, kolik zásilek poslalo reklamní, kolik tiskové oddělení, a přes náš systém si všechno mohou na faktuře nalistovat.

* Má to ještě nějakou výhodu?

S informačními systémy velkých společností umí naše aplikace komunikovat. Tito klienti potřebují mít přehled, co kdy bylo doručeno, případně vyskladněno, placeno na dobírku nebo fakturou.

* Nabízí už někdo na trhu podobný systém?

Míra vstupních investic pro vytvoření podobného systému se pohybuje v řádech milionů korun. My jsme s takovým systémem přišli už v roce 2000 a dodnes tyto internetové služby nikdo v takovém rozsahu nenabízí. Řekl bych, že máme náskok a stále vymýšlíme další funkce, které klientovi pomohou.

* Co třeba?

Nedávno jsme uvedli do zkušebního provozu systém krátkých textových zpráv, kterými informujeme kurýry o přepravované zásilce. Ti po doručení zásilky jednoduchou odpovědí formou SMS odešlou do našeho systému potřebná data, která se automaticky ukládají. Zároveň se odesílá zákazníkovi e-mailová informace o detailech doručení zásilky.

BRAND24

* Rozváží vaši kurýři zásilky svými vozy, nebo máte firemní? Máme deset osobních aut, pak několik dodávkových vozidel, ale někdy si kurýry s vlastními vozy najímáme. Počty zásilek se totiž denně liší i o sto kusů, proto je potřeba na poptávku pružně reagovat. * Trh je již hodně nasycený. Mohou vám konkurovat jednotlivci? Spousty našich bývalých kurýrů si založí vlastní firmu a jediné, co mohou nabídnout, je nižší cena, kterou nám konkurují. Nízká cena je však vždy vykoupena nízkou kvalitou poskytovaných služeb. * A jak jste se dostal vy k provozování kurýrní služby?**

Po odchodu z mezinárodní přepravní společnosti FedEx jsem se chtěl věnovat pouze počítačovým technologiím. Nakonec to ale dopadlo jinak.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).