Náš systém umí komunikovat

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn.

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn. * Má vaše firma nějakou specialitu, odlišující ji od ostatních na tuzemském trhu? Používáme on-line systém eKurýr, který byl původně určen pro internetové obchody. Náš obchodní model byl založen na transakčním poplatku, nicméně e-shopů bylo příliš málo na to, aby byl ekonomicky zajímavý. Proto jsme systém eKurýr trochu zcivilnili a nabídli ho jako klasickou kurýrní službu. Poměrně rychle jsme se na trhu etablovali. Nyní patříme mezi pět největších kurýrních společností na českém trhu. * Popište, jak váš systém funguje. Kurýra můžete objednat přes internet, což samozřejmě je možné i u jiných kurýrních služeb, ale jen náš systém pracuje v režimu on-line. Klientovi vypočítá cenu a informuje ho o tom, kdy byla zásilka doručena. Zákazníkovi rovněž pošle fotku kurýra, aby věděl, že přijde náš člověk, a ne nějaký vagabund v montérkách. Zákazník může pod heslem vstupovat do naší internetové databáze a sledovat přepravu zásilky. * Jaký je zájem o takové služby?

Trh se dá rozdělit na dva druhy zákazníků: Ty, co jdou vyloženě po ceně a nezajímají se, co umí internetová aplikace. Drobným klientům stačí někdo, kdo doručí zásilku. Druhou skupinu tvoří velká klientela, které více záleží na tom, aby byla zásilka doručena s určitou úrovní. Jde jim o to, aby k jejich zákazníkovi nepřišel člověk umaštěný a od bláta. Velká firma chce navíc vědět, kolik zásilek poslalo reklamní, kolik tiskové oddělení, a přes náš systém si všechno mohou na faktuře nalistovat.

* Má to ještě nějakou výhodu?

S informačními systémy velkých společností umí naše aplikace komunikovat. Tito klienti potřebují mít přehled, co kdy bylo doručeno, případně vyskladněno, placeno na dobírku nebo fakturou.

* Nabízí už někdo na trhu podobný systém?

Míra vstupních investic pro vytvoření podobného systému se pohybuje v řádech milionů korun. My jsme s takovým systémem přišli už v roce 2000 a dodnes tyto internetové služby nikdo v takovém rozsahu nenabízí. Řekl bych, že máme náskok a stále vymýšlíme další funkce, které klientovi pomohou.

* Co třeba?

Nedávno jsme uvedli do zkušebního provozu systém krátkých textových zpráv, kterými informujeme kurýry o přepravované zásilce. Ti po doručení zásilky jednoduchou odpovědí formou SMS odešlou do našeho systému potřebná data, která se automaticky ukládají. Zároveň se odesílá zákazníkovi e-mailová informace o detailech doručení zásilky.

* Rozváží vaši kurýři zásilky svými vozy, nebo máte firemní? Máme deset osobních aut, pak několik dodávkových vozidel, ale někdy si kurýry s vlastními vozy najímáme. Počty zásilek se totiž denně liší i o sto kusů, proto je potřeba na poptávku pružně reagovat. * Trh je již hodně nasycený. Mohou vám konkurovat jednotlivci? Spousty našich bývalých kurýrů si založí vlastní firmu a jediné, co mohou nabídnout, je nižší cena, kterou nám konkurují. Nízká cena je však vždy vykoupena nízkou kvalitou poskytovaných služeb. * A jak jste se dostal vy k provozování kurýrní služby?**

Po odchodu z mezinárodní přepravní společnosti FedEx jsem se chtěl věnovat pouze počítačovým technologiím. Nakonec to ale dopadlo jinak.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít