Náš systém umí komunikovat

20. června 2005, 00:00 - BARBORA MACHKOVÁ
20. června 2005, 00:00

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn.

JEDNATEL FIRMY eKURÝR PAVEL FOLTÝN: eKurýr vznikl neplánovaně. „Náš systém měl původně sloužit obchodování přes internet a s doručováním zásilek jsem už nechtěl mít nic společného,“ říká jednatel firmy Pavel Foltýn. * Má vaše firma nějakou specialitu, odlišující ji od ostatních na tuzemském trhu? Používáme on-line systém eKurýr, který byl původně určen pro internetové obchody. Náš obchodní model byl založen na transakčním poplatku, nicméně e-shopů bylo příliš málo na to, aby byl ekonomicky zajímavý. Proto jsme systém eKurýr trochu zcivilnili a nabídli ho jako klasickou kurýrní službu. Poměrně rychle jsme se na trhu etablovali. Nyní patříme mezi pět největších kurýrních společností na českém trhu. * Popište, jak váš systém funguje. Kurýra můžete objednat přes internet, což samozřejmě je možné i u jiných kurýrních služeb, ale jen náš systém pracuje v režimu on-line. Klientovi vypočítá cenu a informuje ho o tom, kdy byla zásilka doručena. Zákazníkovi rovněž pošle fotku kurýra, aby věděl, že přijde náš člověk, a ne nějaký vagabund v montérkách. Zákazník může pod heslem vstupovat do naší internetové databáze a sledovat přepravu zásilky. * Jaký je zájem o takové služby?

Trh se dá rozdělit na dva druhy zákazníků: Ty, co jdou vyloženě po ceně a nezajímají se, co umí internetová aplikace. Drobným klientům stačí někdo, kdo doručí zásilku. Druhou skupinu tvoří velká klientela, které více záleží na tom, aby byla zásilka doručena s určitou úrovní. Jde jim o to, aby k jejich zákazníkovi nepřišel člověk umaštěný a od bláta. Velká firma chce navíc vědět, kolik zásilek poslalo reklamní, kolik tiskové oddělení, a přes náš systém si všechno mohou na faktuře nalistovat.

* Má to ještě nějakou výhodu?

S informačními systémy velkých společností umí naše aplikace komunikovat. Tito klienti potřebují mít přehled, co kdy bylo doručeno, případně vyskladněno, placeno na dobírku nebo fakturou.

* Nabízí už někdo na trhu podobný systém?

Míra vstupních investic pro vytvoření podobného systému se pohybuje v řádech milionů korun. My jsme s takovým systémem přišli už v roce 2000 a dodnes tyto internetové služby nikdo v takovém rozsahu nenabízí. Řekl bych, že máme náskok a stále vymýšlíme další funkce, které klientovi pomohou.

* Co třeba?

Nedávno jsme uvedli do zkušebního provozu systém krátkých textových zpráv, kterými informujeme kurýry o přepravované zásilce. Ti po doručení zásilky jednoduchou odpovědí formou SMS odešlou do našeho systému potřebná data, která se automaticky ukládají. Zároveň se odesílá zákazníkovi e-mailová informace o detailech doručení zásilky.

* Rozváží vaši kurýři zásilky svými vozy, nebo máte firemní? Máme deset osobních aut, pak několik dodávkových vozidel, ale někdy si kurýry s vlastními vozy najímáme. Počty zásilek se totiž denně liší i o sto kusů, proto je potřeba na poptávku pružně reagovat. * Trh je již hodně nasycený. Mohou vám konkurovat jednotlivci? Spousty našich bývalých kurýrů si založí vlastní firmu a jediné, co mohou nabídnout, je nižší cena, kterou nám konkurují. Nízká cena je však vždy vykoupena nízkou kvalitou poskytovaných služeb. * A jak jste se dostal vy k provozování kurýrní služby?**

Po odchodu z mezinárodní přepravní společnosti FedEx jsem se chtěl věnovat pouze počítačovým technologiím. Nakonec to ale dopadlo jinak.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
Nezdravé české zdravotnictví I: 4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Audi radikálně mění číselné značení modelů. Bude v tom…
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít