Nároky rostou s ujetými kilometry

15. ledna 2007, 00:00 - (tj)
15. ledna 2007, 00:00

Ve srovnání se začátkem 90. let je v současnosti nabídka čerpacích stanic v Česku bohatá a problémy s hledáním čerpací stanice jsou minulostí. To se odráží i v nákupním chování českých motoristů - návštěvu čerpací stanice plánují relativně méně než dříve.

Ve srovnání se začátkem 90. let je v současnosti nabídka čerpacích stanic v Česku bohatá a problémy s hledáním čerpací stanice jsou minulostí. To se odráží i v nákupním chování českých motoristů - návštěvu čerpací stanice plánují relativně méně než dříve.

Podle průzkumu Petrol Station Shopper 2006, který realizovaly firmy Incoma Research a GfK Praha, se jen přibližně třetina řidičů zastaví u čerpacích stanic zcela náhodně. Mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují výběr čerpací stanice, patří lokalita, důležitá je i nabídka zboží a kvalita služeb na konkrétní čerpací stanici. Naopak stále menší význam hraje cena pohonných hmot.

Výzkum také ukázal, že přestože jsou co do počtu řidiči z povolání nebo ti, co řídí v rámci svého povolání v menšině, mezi návštěvníky čerpacích stanic tvoří asi 60 procent zákazníků. Tito řidiči, kteří tráví na cestách hodně času, jsou pak při volbě čerpací stanice mnohem zkušenější a náročnější. Rozhodující je pro ně zvyk, snadné parkování, kvalita sociálního zařízení a nabídka prodejny a občerstvení. Naproti tomu téměř polovina řidičů na soukromých jízdách si vybírá čerpací stanici náhodně. Řidiči, u nichž převažují soukromé jízdy, jsou také méně nároční na služby.

Obchod čerpacích stanic přitom už dávno netkví jen v prodeji pohonných hmot. Nabídka prodejny s doprovodným sortimentem a často i restaurací jsou nejen motivem pro návštěvu; tyto prvky prodeje znamenají i důležitou část obratu čerpací stanice. Nákup na čerpací stanici je do značné míry impulzivní a vystavení zboží, jeho čerstvost a atraktivita hrají klíčovou roli. Nabídka shopu je pak jedním z důležitých prvků, které vytvářejí image řetězce a mají vliv na věrnost zákazníků.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče