Nároky rostou s ujetými kilometry

15. ledna 2007, 00:00 - (tj)
15. ledna 2007, 00:00

Ve srovnání se začátkem 90. let je v současnosti nabídka čerpacích stanic v Česku bohatá a problémy s hledáním čerpací stanice jsou minulostí. To se odráží i v nákupním chování českých motoristů - návštěvu čerpací stanice plánují relativně méně než dříve.

Ve srovnání se začátkem 90. let je v současnosti nabídka čerpacích stanic v Česku bohatá a problémy s hledáním čerpací stanice jsou minulostí. To se odráží i v nákupním chování českých motoristů - návštěvu čerpací stanice plánují relativně méně než dříve.

Podle průzkumu Petrol Station Shopper 2006, který realizovaly firmy Incoma Research a GfK Praha, se jen přibližně třetina řidičů zastaví u čerpacích stanic zcela náhodně. Mezi nejdůležitější faktory, které ovlivňují výběr čerpací stanice, patří lokalita, důležitá je i nabídka zboží a kvalita služeb na konkrétní čerpací stanici. Naopak stále menší význam hraje cena pohonných hmot.

Výzkum také ukázal, že přestože jsou co do počtu řidiči z povolání nebo ti, co řídí v rámci svého povolání v menšině, mezi návštěvníky čerpacích stanic tvoří asi 60 procent zákazníků. Tito řidiči, kteří tráví na cestách hodně času, jsou pak při volbě čerpací stanice mnohem zkušenější a náročnější. Rozhodující je pro ně zvyk, snadné parkování, kvalita sociálního zařízení a nabídka prodejny a občerstvení. Naproti tomu téměř polovina řidičů na soukromých jízdách si vybírá čerpací stanici náhodně. Řidiči, u nichž převažují soukromé jízdy, jsou také méně nároční na služby.

Obchod čerpacích stanic přitom už dávno netkví jen v prodeji pohonných hmot. Nabídka prodejny s doprovodným sortimentem a často i restaurací jsou nejen motivem pro návštěvu; tyto prvky prodeje znamenají i důležitou část obratu čerpací stanice. Nákup na čerpací stanici je do značné míry impulzivní a vystavení zboží, jeho čerstvost a atraktivita hrají klíčovou roli. Nabídka shopu je pak jedním z důležitých prvků, které vytvářejí image řetězce a mají vliv na věrnost zákazníků.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít