Nákupy po internetu rostou

13. října 2003, 00:00 - DANA RYBÁKOVÁ
13. října 2003, 00:00

V POSLEDNÍM ROCE NAKOUPILO PROSTŘEDNICTVÍM INTERNETU 1,5 MILIONU LIDÍ. INTERNETOVÍ OBCHODNÍCI MOHOU OČEKÁVAT DALŠÍ RŮST TRŽEB I POČTŮ ZÁKAZNÍKŮ.

Nákupu zboží nebo služeb přes internet využilo v posledním roce 55 procent internetových uživatelů, což je více než 1,5 milionu lidí. Uvádí to výzkum elektronické komerce společnosti GfK Praha. V posledních šesti měsících nakoupilo na internetu 39 procent uživatelů, v posledních sedmi až dvanácti měsících 16 procent a 11 procent více než před rokem. Celkem má s on-line nákupem zkušenost 66 procent uživatelů internetu. Do budoucna by tuto formu nákupu využilo až 86 procent uživatelů. Knihy a časopisy si v posledním roce koupilo přes internet 545 tisíc uživatelů, více než 329 tisíc lidí nakoupilo oblečení a 308 tisíc výpočetní techniku. To jsou tři vítězné příčky, pokud jde o zboží. Ve službách vede nákup lístků na kulturu, který přes internet zrealizovalo 384 tisíc lidí. Rezervaci ubytování provedlo 206 tisíc lidí. V posledním roce si on-line službu přes internet zakoupilo nebo objednalo 32 procent uživatelů. V budoucnu má o nákup nebo rezervaci alespoň jedné on-line služby zájem 78 procent uživatelů, tedy více než dvojnásobek současného počtu. Není zřejmě nijak překvapivé, že více než polovina internetových zákazníků (56 %) jsou lidé mladší 29 let. Častěji tímto způsobem nakupují muži než ženy, tvoří 58 % zákazníků. Ženy nakupovaly prostřednictvím internetu nejvíce knihy, oblečení a obuv. V mužských nákupech se knihy dělí o prvenství s výpočetní technikou. n

NEJZNÁMĚJŠÍ POSKYTOVATEL INTERNETOVÉHO PŘIPOJENÍ JE INTERNET ONLINE Internet OnLine zná 71 procento všech internetových uživatelů a stejně jako vloni se udržel na čele všech poskytovatelů. Výrazně si polepšilo Tiscali, které letos uvedlo shodně 71 procento respondentů a s malým odstupem je druhé nejznámější. Na třetím místě je Czech OnLine se znalostí 66 procent dotázaných. Uvádí to GfK Praha ve svém výzkumu elektronické komerce. Pokud jde o poskytovatele, které uživatelé používají pro své domácí internetové připojení, výsledky se od předchozích liší. Nejvíce dotázaných využívá služeb Tiscali (34 procenta). Dalších 32 procent uživatelů má Czech OnLine a 25 procent dotázaných má připojení od Internet OnLine. Contactel využívá 13 procent uživatelů, ostatní sledovaní poskytovatelé nepřesáhli hranici čtyř procent uživatelů. Zboží zakoupené na internetu za poslední rok**

(% nákupů)

Knihy, časopisy 35

Oblečení, obuv, módní doplňky 21

Výpočetní technika 20

Audionahrávky 18

CD-ROM 16

Telekomunikační produkty 16

Videonahrávky 14

Elektronika 13

Software 13

Kosmetika, drogerie 11

Fotopřístroje a materiál 9

Bílé zboží 9

Sportovní potřeby 9

Domácí potřeby 8

Potraviny, nápoje, tabák 6

Zahradnické a kutilské potřeby 6

PC hry/Playstation 5

Pramen: On-line Shopping 2003

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít