Náklady na dopravu při úspěšné reklamaci

25. srpna 2008, 08:00 - Petr Kučera
25. srpna 2008, 08:00

Nedávno jsem do firmy nakoupila novou elektroniku, ale hned po pár týdnech se objevily vady.

Reklamace byla uznána jako oprávněná, od prodejce jsem dostala jiné (nové) přístroje. Odmítl však uznat náklady na dopravu – pro mne jako drobného živnostníka šlo sice o poměrně zanedbatelnou částku (musela jsem si pronajmout větší auto a jet 40 kilometrů do prodejny, kde jsem elektroniku zakoupila – žádnou bližší provozovnu daný obchodník nemá), ale takové jednání mi vadí z principu. Ptám se: Jde jen o neprofesionální jednání prodejce, nebo i o porušení zákona?

P. Liška

Zákazník má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace. Typicky jde právě o náklady na dopravu, ale také třeba o poštovné nebo telefonní poplatky. Vyplývá to z § 598 občanského zákoníku.

Jestliže vám dopravu „neproplatí“ prodejce, budete se muset obrátit na soud.

Zdeněk Bauer podnikový právník

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít