Náklady na dopravu při úspěšné reklamaci

25. srpna 2008, 08:00 - Petr Kučera
25. srpna 2008, 08:00

Nedávno jsem do firmy nakoupila novou elektroniku, ale hned po pár týdnech se objevily vady.

Reklamace byla uznána jako oprávněná, od prodejce jsem dostala jiné (nové) přístroje. Odmítl však uznat náklady na dopravu – pro mne jako drobného živnostníka šlo sice o poměrně zanedbatelnou částku (musela jsem si pronajmout větší auto a jet 40 kilometrů do prodejny, kde jsem elektroniku zakoupila – žádnou bližší provozovnu daný obchodník nemá), ale takové jednání mi vadí z principu. Ptám se: Jde jen o neprofesionální jednání prodejce, nebo i o porušení zákona?

P. Liška

Zákazník má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace. Typicky jde právě o náklady na dopravu, ale také třeba o poštovné nebo telefonní poplatky. Vyplývá to z § 598 občanského zákoníku.

Jestliže vám dopravu „neproplatí“ prodejce, budete se muset obrátit na soud.

Zdeněk Bauer podnikový právník

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče