Nákladní Renault s hybridním motorem neruší při ranním zásobování

16. února 2012, 23:37 - Dalibor Dostál
16. února 2012, 23:37

Nákladní automobil Renault s hybridním motorem prochází od loňského prosince testy v ulicích Lyonu. Přepravní společnost Jacky Perrenot ho tam používá při zásobování prodejen Casino Group v centru města.  

Foto: Renault

Kamion je výrazně tišší než konvenční vozidla a zároveň produkuje méně CO2. „K seznámení se s vozem postačuje jediná rozvážka. Řízení je velmi pohodlné. Aby se akumulátory správně dobíjely a bylo možné využívat elektrický pohon, musíme při jízdě více předvídat a používat flexibilnější styl řízení,“ říká Mario Tome, instruktor u společnosti Jacky Perrenot .

V plně elektrickém módu na sebe vozidlo vždy strhává pozornost kolemjdoucích. „Lidé se za námi otáčejí, nemohou pochopit, jak se takto velký kamion může pohybovat bez hluku!“ dodal Mario Tome.

Hybridní technologii společnost Renault Trucks testuje již téměř tři roky. Tento typ pohonu kombinující klasický motor a elektromotor je zvláště vhodný pro rozvážku zboží v městském či příměstském prostředí. Vedle úspory paliva zhruba o 20 procent je při využití plně elektrického módu výrazně redukován i hluk.

Obyvatelé Lyonu si hybridní vůz brzy oblíbili. Ranní zásobování je totiž nebudí tak jako dřív. „Obyvatelé okolních domů mohou nyní klidně spát,“ říká Georges Paget, manažer supermarketu Tassin la Demi-Lune řetězce Casino.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče