Menu Zavřít

Nadechněte se, přicházejí oxybary

16. 4. 2007
Autor: Euro.cz

KYSLÍKOVÉ BARY Přemýšlíte, čím oživit svůj obchod či kavárnu? Jak rozšířit své podnikání? Jednou z možností je vsadit na kyslík. V Česku vznikají první specializované bary. Zatím ale na růžích ustláno nemají. Zajít si s přáteli do baru a nasávat kyslík. Zní to možná trochu podivně, ale dnes takovou možnost máte.

KYSLÍKOVÉ BARY Přemýšlíte, čím oživit svůj obchod či kavárnu? Jak rozšířit své podnikání? Jednou z možností je vsadit na kyslík. V Česku vznikají první specializované bary. Zatím ale na růžích ustláno nemají.

Zajít si s přáteli do baru a nasávat kyslík. Zní to možná trochu podivně, ale dnes takovou možnost máte.

Oxybary, které nejsou ve světě ničím novým, dorazily také do Česka. Znají je zejména návštěvníci klubů a diskoték, kde se čas od času objeví přenosná varianta těchto zařízení. Koncentrátor, který umožňuje inhalování až 95procentního kyslíku, takzvanou oxygenoterapii, nacházejí zákazníci také v kosmetických salonech. Tam ale bývá používán především k ošetřování pleti.

První stálý oxybar v Česku nabídla zákazníkům zhruba před dvěma lety pražská kavárna Bon Café. V blízké budoucnosti bude mít Praha také dva první OxyPointy - stálé bary spojené s obchodem s různými kyslíkovými produkty. Otevřít se je chystá společnost Oxylife, která budoucnost vsadila právě na kyslík. Oxygenoterapie podle svých příznivců mimo jiné zvyšuje mozkovou aktivitu, zlepšuje paměť a pozornost a je prý také zaručeným lékem proti kocovině.

LÁKADLO PRO HOSTY

Kyslíkové bary ale nenabízejí jen novou formu povzbuzení či relaxace. Jedná se také o zajímavou podnikatelskou příležitost. „Bar se hodí všude tam, kam se lidé chodí bavit, nebo třeba i přemýšlet. Může být jak v bowlingovém centru, tak v internetové kavárně. Podnikatel má zakoupením oxybaru šanci přitáhnout větší počet zákazníků do stávajícího podniku,“ vysvětluje Filip Rajchart, majitel společnosti Oxylife.

Právě tuto strategii použila kavárna Bon Café, která má na jednom ze stolků umístěný koncentrátor a nabízí minutu inhalace za deset korun. „Jedná se především o módní doplněk. Někteří lidé sice přicházejí čistě kvůli tomu kyslíku, ale většinou chodí na kávu. Potom se ptají, co je to vlastně za přístroj, a někteří z nich inhalaci vyzkoušejí,“ popisuje provozní kavárny Pavel Procházka. Bon Café má „na kyslík“ v průměru deset návštěvníků měsíčně.

ZÁKAZNÍK INHALUJE A RELAXUJE

BRAND24

Odlišný způsob, jak prodávat lidem kyslík, popisuje Gita Civínová, majitelka kyslíkového baru Pohoda na pražských Vinohradech. „Zaměřila jsem se především na relaxaci. Zákazník přijde, uvařím mu čaj, zapálím svíčku a pustím relaxační hudbu. Klient inhaluje a odpočívá. Jedná se o zcela jiné využití než třeba na diskotékách, kde se lidé baví, popíjejí a ten kyslíkový bar to jakoby doplňuje,“ vysvětluje Civínová. Bar Pohoda nabízí také kyslíkovou kosmetiku či možnost využití masážního křesla. Čistě na inhalaci kyslíku sem přijdou tři až čtyři zákazníci denně. „Situace je v současné chvíli taková, že samotná oxygenoterapie by mě neuživila. Lidé na to zatím tolik neslyší. Buď mají hlouběji do kapsy, nebo jednoduše nevědí, že něco takového existuje. Bez kosmetiky by to nešlo,“ dodává Civínová.

Tento názor sdílí také Filip Rajchart. „Otevřít si čistě jen kyslíkový bar bych v současné chvíli podnikatelům nedoporučoval. Doba k tomu ještě neuzrála,“ konstatuje. Situaci v Česku srovnává s Japonskem, zemí, kde v devadesátých letech vznikaly první oxybary na světě. „Japonci jsou ovšem odmalička vedeni k tomu, aby správně dýchali. Češi si možná hlídají, co jedí, ale co dýchají, neřeší,“ vysvětluje. Civínová i Rajchart se ovšem shodují, že situace se změní s větší informovaností lidí a zájem o kyslík bude stoupat.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).